اولین همایش ملی گردشگری مذهبی به میزبانی مجتمع گردشگری خورشید اردهال از لوح ثبت ملی تشرف به آئین سقائی کاشان رونمائی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیش از این در مرداد سال جاری تشرف به آئین سقائی کاشان به ثبت ملی سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده بود و در قسمت پایانی اولین همایش ملی گردشگری مذهبی و نقش آن در توسعه گردشگری نیز از لوح آن رونمائی شد.

پیش از رونمائی و پرده برداری از لوح ثبت ملی تشرف به آئین سقائی کاشان در سالن همایش های مجتمع خورشید اردهال شماری از اعضای یکی از هیئت های سقائی این شهر با حضور در سالن همایش به نوحه خوانی و ذکر مصیبت خامس آل عبا پرداختند و سپس حجت الاسلام معتمدی از مورخان و پژوهشگران تاریخ عزادارای در کاشان- به سخنرانی پیرامون تاریخچه آئین سقائی و تشرف به این آئین در کاشان پرداخت.

همچنین در ادامه این مراسم و قبل از امضای لوح ثبت ملی تشرف به آئین سقائی توسط خلدی نسب- مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، یارمحمدی- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، جاوری- رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان- و دکترسید علی ضیائی- سرمایه گذار و مؤسس مجتمع گردشگری خورشید اردهال- یکی از اعضای خردسال هیئت سقائی و نوحه خوان حاضر در سالن به صورت نمادین و با پوشیدن لباس مخصوص به آئین سقائی کاشان مشرف شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.