نخستین دوره کارگاه آموزشی دانش افزایی چاپ باتیک یا همان روسری کلاقه ای با حضور فعالان این صنعت در اسکو برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ضمن تاکید بر همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ان جی او ها در ایجاد اتحادیه باتیک کاران در سطح شهرستان، بر آمادگی این اداره کل در تامین زیر ساخت های لازم در جهت افزایش کیفیت و میزان تولید روسری کلاقه ای اشاره کرد و گفت: ایجاد خانه باتیک و ارائه تسهیلات به فعالان این صنعت ،موجود بهبود شرایط باتیک کاران و ایجاد بازار عرضه و تقاضا در سطح گسترده خواهد شد .

به آفرین گفت : شهرستان اسکو تنها مرکز تولید روسری کلاقه ای ابریشمی در کشور محسوب شده و این صنعت جزو صنایع دستی سنتی و بومی این منطقه به شمار می رود و لازم است با تقویت زیر ساخت های موجود از منسوخ شدن این هنر زیبای دستی جلوگیری نمائیم .

صادقی فرماندارشهرستان اسکو هم با اشاره به اینکه 54 واحد در کارگاه های این شهرستان مشغول فعالیت در این صنعت هستند گفت : این صنعت دستی به لحاظ مرغوبیت محصولات تولیدی مورد توجه مشتریان در کشورهای منطقه از قبیل ترکمنستان ، تاجیکستان و ترکیه قرار گرفته و این عامل باعث شده تا 20 کارگاه کوچک نیز به صورت خانگی در اسکو فعالیت داشته و از این طریق امرار معاش نمایند .

وی گفت : 380 نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت داشته و محصولات تولیدی آنها در داخل کشور به استان های فارس ، اردبیل و گلستان صادر می شود .

گفتنی است : صنعت باتیک یا همان روسری ابریشمی کلاقه ای یکی ازهنرهای اصیل و سنتی این شهرستان محسوب شده و اخیرا میراث فرهنگی اقدام به ثبت این هنر در فهرست اثار ملی و صنایع دستی کشور نموده است .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.