امروزه با پيشرفت جوامع روز به روز بر کاربران اينترنت افزوده مي شود و به موجب آن حضور متخلفان نيز بيشتر شده که لازمه آن خودمراقبتي و خودکنترلي و افزايش آگاهي و اطلاعات در اين فضا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، رئيس اداره تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در جهت ارتقاء آموزش کارکنان در خصوص فضاي مجازي و آشنايي با آسيب ها و تهديدات در اين فضا، جلسه آگاه سازي در جمع کارکنان پليس مرزباني استان برگزار شد.

سرگرد اکبر محمد جعفري ضمن تبيين تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي و استفاده از اينترنت در زمينه هاي اقتصادي، اخلاقي و ... تصريح کرد: امروزه با پيشرفت جوامع روز به روز بر کاربران اينترنت افزوده مي شود که اين افزايش بي رويه کاربران منجر به حضور متخلفان بيشتر در اين فضا خواهد شد.

اين مقام انتظامي به خودمراقبتي و خودکنترلي خود و اعضاي خانواده در استفاده از فضاي مجازي اشاره و تاکيد کرد: مبادا کار زياد در اداره باعث شود از امور خانوادگي غافل شد چراکه در اين زمان ناگزير هستيم که سيستم هاي الکترونيکي و نوين و بخصوص اينترنت را که يک ميهمان ناخوانده مي باشد، در خانه هاي خود پذيرا باشيم تا جاي خالي ما را براي فرزندانمان پرکند.

وي در ادامه بيان داشت: محدود سازي استفاده فرزندان از بستر اينترنت و ابزارهاي الکترونيکي نوين، چاره راه و درمان نيست بلکه والدين با همراهي آگاهانه و هدفدار و در کنار فرزندان بايد استفاده بهينه و مناسب از اين ابزارهاي الکترونيکي نوين را به آنها ياد داده و همراه و همصدا در اين ميدان بوده و با خالي نکردن اين ميدان اجازه حضور افراد غير و نااهلان را ندهند و هميشه و همه حال در صدد افزايش و تقويت ارتباطات بين خود و فرزندان بوده و به نوعي شکاف نسل ها را از ميان بردارند.

گفتني است در اين جلسه مطالبي در زمينه هاي مختلف از جمله نحوه ي استفاده از دستگاه هاي خودپرداز، پوزهاي فروشگاهي و شبکه هاي اجتماعي، هکرها و کلاهبرداران اينترنتي ارائه و به سئوالات دانش آموزان پاسخ هاي لازم ارائه شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.