نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد آمریکا هر زمان که لازم بداند در مورد وضعیت کشورها درخصوص زندانیان سیاسی، اعتراض خود را اعلام می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل در کنفرانس خبری وزارت خارجه این کشور با انتشار فهرستی بیست نفره از زنان فعال زندانی خواستار آزادی آنها شد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در اشاره به این فهرست، درباره معیار انتخاب این افراد گفت آمریکا خواستار آزادی شمار زیادی از زندانیان شده است که در این فهرست دیده نمی شوند و آمریکا هر روز خواستار آزادی آنها می شود. با این حال این اقدام برای تاکید آمریکا درباره لزوم آزادی زندانیان سیاسی صورت گرفته است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت شرایط زندانیان در کره شمالی غیرقابل وصف است و اینکه فرد نخست فهرست زندانیان سیاسی، در کره شمالی زندانی است و فهرست ارائه شده اقدامی نمادین با هدف تاکید به وضع وخیم زندانیان سیاسی در کره شمالی است.

وی گفت مناسبات آمریکا با برخی از کشورهایی که این افراد را در زندان های خود دارند خوب است.
پاور در ادامه افزود: همانطور که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده است آمریکا صرف نظر از همکاری و مناسبات خوبی که با کشورهای مختلف دارد هر زمان که لازم باشد اعتراض خود را به شرایط مختلف در این کشورها اعلام می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار