مذاکرات سئول و پیونگ‌یانگ زمینه را برای دیدار خانواده های کره ای فراهم می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، قرار است کره شمالی و جنوبی امروز در خصوص دیدار خانواده های کره ای گفتگو کنند.

جنگ کره شمالی و جنوبی در سال 1950 (1329) باعث جدایی بسیاری از خانواده های کره ای شد. خانواده هایی که برخی از آنها در کره شمالی و برخی دیگر در کره جنوبی ساکن هستند.

حدود 22500 کره ای اوایل سال گذشته توانستند با خانواده های خود دیدار کنند. 18800 نفر حضوری و مابقی به وسیله ارتباط ویدیویی توانستند با خانواده های خود دیدار کنند. با گذشت بیش از یک سال از این واقعه، مقامات سئول و پیونگ یانگ بار دیگر می کوشند زمینه تجدید دیدار خانواده های کره ای را فراهم کنند.

چندی پیش، مقامات سئول و پیونگ‌یانگ توافق کردند به جنگ بلندگوهای تبلیغاتی پایان دهند. جنگ روانی که در پی کشته شدن سه سرباز کره جنوبی شدت یافت. 

سه سرباز کره جنوبی در مرز غیر نظامی دو کره کشته شدند. سئول، پیونگ‌یانگ را مسئول این حادثه دانست و عنوان کرد کره شمالی با مین گذاری در منطقه غیر نظامی مرزی، باعث به وجود آمدن این حادثه شد.

مقامات کره جنوبی در پاسخ به این اقدام با نصب بلندگوهای تبلیغاتی در مرز با کره شمالی، علیه این کشور جنگ روانی به راه انداخت. کره شمالی نیز اقدام مشابهی اتخاذ کرد. دو کره سرانجام تصمیم گرفتند به جنگ بلندگوهای تبلیغاتی پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار