نشست مشترکی با حضور وزیر بهداشت کشورمان و هیئتی از شرکت زیمنس آلمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا، « روس وورم» عضو هیئت مدیره شرکت زیمنس آلمان در راس هیئتی با دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در تهران دیدار کرد.

دکتر هاشمی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به مهمانان آلمانی، سابقه همکاری ۷۰ ساله شرکت زیمنس در کشورمان را برای آغاز مرحله تازه ای از روابط مشترک مناسب ارزیابی و از حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت استقبال کرد.

دکتر هاشمی با اشاره به اراده رئیس جمهور کشورمان برای توسعه همکاری های مشترک با کشورهای دیگر، گفت:پس از توافق ژنو، کمپانی های متعددی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشورمان از جمله بخش سلامت اعلام علاقه و آمادگی کردند که امیدواریم عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم به مدلی از رابطه تجاری متقابل با شرکت زیمنس دست یابیم، علاوه بر وزارت بهداشت، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز این رابطه را همچون سایر روابط تجاری که با کشورهای مختلف دارد، تضمین خواهد کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ظرفیت های حوزه سلامت کشورمان گفت: اکنون هزار بیمارستان در ایران وجود دارد که ۶۰ درصد این بیمارستانها دولتی هستند و در بخش های مختلف به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند.

وی افزود: ۱۰۰ بیمارستان آموزشی نیز در گروه های مختلف وظیفه آموزش دانشجویان تخصص های گوناگون حوزه سلامت را به عهده دارند.

دکتر هاشمی با اشاره به نیاز کشور به دست کم ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در افق ۱۰ ساله و نیاز به ارتقای تکنولوژی و مباحث آموزشی ابراز امیدواری کرد شرکت زیمنس در این حوزه ها سرمایه گذاری کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: نتایج این مذاکرات و تعهدات وزارت بهداشت در شورای اقتصادی ایران به ریاست رئیس محترم جمهور بررسی خواهد شد.

در این دیدار زمینه های همکاری های متقابل شرکت زیمنس آلمان با وزارت بهداشت کشورمان برای سرمایه گذاری شرکت آلمانی در بخش سلامت بررسی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.