همزمان با اعلام حمایت سناتور کوری بوکر از توافق با ایران شمار سناتورهای حامی توافق هسته ای در کنگره آمریکا به 35 نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری رویترز، «کوری بوکر» سناتور دموکرات آمریکا روز پنجشنبه از حمایت خود از توافق هسته ای ایران خبر داد. وی همچنین توافق هسته ای میان تهران و کشورهای قدرتمند جهان را «گزینه بهتر از میان دو گزینه ناقص» توصیف کرد.

بوکر به منظور توضیح موضع خود درباره توافق هسته ای ایران، بیانیه ای را صادر کرد. بدین ترتیب، شمار سناتورهای آمریکایی که حامی توافق هسته ای ایران هستند اکنون به 35 نفر افزایش پیدا کرده است. همه این سناتورها، از دموکرات ها یا سناتورهای مستقل شمرده می شوند که معمولا رای آنها مشابه رای سناتورهای دموکرات است.
بوکر سناتور ایالت نیو جرسی است که جمعیت زیادی از یهودیان در آن سکونت دارند. با توجه به مخالفت شدید رژیم صهیونیستی با توافق هسته ای ایران، بوکر همواره به عنوان یکی از سناتورهای دموکرات تلقی می شد که احتمالا علیه توافق هسته ای ایران رای می دهد.
 بوکر، تنها دموکرات سیاه پوست در مجلس سنا ، روابط نزدیکی با اوباما دارد و در بسیاری از مسائل از وی حمایت کرده است. اما وی همچنین روابط دوستانه ای با رهبران یهودی و افرادی دارد که در ایالتش از سیاستمداران پشتیبانی مالی می کنند و با توافقی که دولت اوباما بر سر آن با ایران گفتگو کرد مخالفند. بوتیچ ، خاخامی جنجالی که بوکر از بیست سال پیش و از زمان تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلیس با او آشناست یکی از این افراد است. 
«رابرت منندز» سناتور ارشد ایالت نیو جرسی، یکی از دو سناتور دموکرات است که تا کنون مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۰۳:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ایران چه با آمریکا چه بی آمریکا به اهداف صلح آمیز خودخواهد رسید
زنده باد ایران زنده باد ایرانی.
آخرین اخبار