رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم از برگزاری نخستین جشنواره آغاز سال تحصیلی در قم از 15 شهریور تا پنجم مهر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: این جشنواره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، مجتمع ناشران و اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم برگزار می‌شود.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه مستقیم کالای ایرانی اسلامی است و همه تلاش‌ها انجام می‌شود که کالاهای تولید داخل را عرضه کنیم.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با اشاره به فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی گفت: یکی از اهداف این است که اجناس ایرانی تولید داخل باشد و کتاب‌های حوزوی، دانشگاهی، عمومی و درسی از امروز در مجتمع ناشران توزیع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از 75 غرفه در این نمایشگاه وجود دارد، یادآور شد: حدود 15 غرفه دارای کتاب درسی در این نمایشگاه وجود دارد. لوازم التحریر، صنایع دستی و کتاب‌های کودک و نوجوان از دیگر محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
 
خرمی به برگزاری نمایشگاه‌ها در زمینه رونق بحث چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ناشران اجناس خود را به فروش نرسانند، سرمایه‌ای ندارند که بخواهند جایگزین کنند بنابراین ایجاد نمایشگاه تامین کننده نقدینگی برای ناشران است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان باید کتاب‌های درسی و لوازم‌التحریر مورد نیاز خود را تهیه کنند، به همین دلیل این نمایشگاه برگزار شده است.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم با بیان اینکه بیش از هزار و 200 ناشر و کتابفروشی در استان قم فعالیت دارند، عنوان کرد: در نظر داریم برای نیمه دوم سال نمایشگاه استانی را در مجتمع ناشران برگزار کنیم تا رونقی در بحث کتاب ایجاد شود، زیرا با اوضاع کنونی آینده خوبی برای کتاب‌های حوزه دینی پیش‌بینی نمی‌کنیم و روز به روز وضعیت ناگوارتر می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه در نزدیکی ایام بازگشایی مدارس گفت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات زائران فراوانی به شهر قم مسافرت می‌کنند، بنابراین زائران و مجاوران می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.
 
نخستین جشنواره آغاز سال تحصیلی از پانزدهم شهریور امسال در مجتمع ناشران افتتاح می‌شود و تا پنجم مهر ماه به مدت 20 روز برپا است. علاقمندان از ساعت 9 تا 23 هر روز می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: قم ، جشنواره ، آغاز ، سال ، تحصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.