مراسم استقبال از 'هیوا احمدی' فنی ترین و موفق ترین غارنورد کشور شامگاه شنبه در ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رییس هیات کوهنوردی استان کردستان در این مراسم گفت: کردستان یکی از قطب های اصلی کوهنوردی و غارنوردی ایران است و استعدادهای بسیاری در این استان وجود دارد.

مصطفی باغبانیان افزود: با تمام توان و با رایزنی های متعدد برای گسترش این رشته پر مخاطب در استان تلاش می کنیم و خوشبختانه در چند ماه اخیر دیواره تخصصی کوهنوردی را در ورزشگاه 22 گولان سنندج راه اندازی کردیم و برای توسعه این مهم تلاش می کنیم.

آرش یاسمن پور عضو کارگروه غارنوردی استان کردستان نیز در این مراسم گفت: در استان کردستان 93 غار کشف شده داریم که 45 غار به صورت علمی تا سال 88 کارشناسی شده است.

وی افزود: متاسفانه کارگروه غار نوردی استان کردستان از سال 88 تاکنون هیچ جلسه ای نداشته و امیدواریم فعالیت های این کارگروه از سر گرفته شود.

هیوا احمدی غارنورد کردستانی نیز در این مراسم اظهار داشت: در مدت 15 روز غار ورونیا در منطقه آبغازیا در کشور روسیه یکی از عمیق ترین غارهای جهان را طی کردیم و این موفقیت بزرگ را به همه ایرانی ها به ویژه مردم کردستان تقدیم می کنیم.

وی گفت: برای این موفقیت بیش از 10 ماه برنامه ریزی کردیم و برنامه های ما بین المللی بود.

این غارنورد و کوهنورد موفق کردستانی افزود: متاسفانه در دوران آمادگی قبل از صعود بیشتر زمان تمرینی من به جای اینکه در سالن ورزشی طی شود جلوی در اتاق اعضای شورای شهر سنندج و شهردار این شهر طی شد و این دوندگی نیز در نهایت با جواب مایوس کننده آنان مواجه شد.

احمدی ابراز امیدواری کرد در استان کردستان حامیانی برای ورزشکاران بی پناه و بدون حامی پیدا شود و مسوولان و متولیان امر نیز وعده هایی را که تحقق پیدا نمی کند بیان نکنند.

این غارنورد کردستانی با پیمایش غار'ورونیا'، رکورد پیمایش غار عمودی ایران از هزار و 100 متر را به هزار و 700 متر ارتقا داده و با این حرکت نام خود را به عنوان فنی ترین غار نورد کشور ثبت کرده است.

هیوا احمدی همچنین پس از پیمایش عمیق ترین غار دنیا در قالب تیم چهار نفره کشورمان قله البروس، بلندترین قله اروپا را نیز فتح کرد و این افتخار را نیز در کارنامه کوهنوردی خویش به ثبت رساند.

احمدی متولد شهر سنندج بوده و غار نوردی را از سال 89 به صورت حرفه ی آغاز کرده است و در سال 92در آزمون ورودی مربیگری غارنوردی در سطح کشور به عنوان نفر اول شناخته شد.

این غارنورد کردستانی دارای مدرک مربیگری در کوهپیمایی و صعودهای ورزشی و غارنوردی بوده و در سال 92 به جمع پیمایش کنندگان غار پراو ملحق شده است.

سرپرستی تیم 16 نفری استان های مختلف کشور را برای پیمایش 'سم' دومین غار عمیق ایران در استان گلستان و طی کردن بیشتر غارهای عمیق و فنی ایران جزو کارنامه این ورزشکار کردستانی است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: توسعه ، صعود ، غار ، مراسم ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.