مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از ابلاغ آیین‌نامه دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای اطلاع رسانی و شرکت اعضای کانون های مساجد استان به این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،کامل گلباغی گفت: دهمین جشنواره بزرگ قرآن با ناممدهامّتان به همت دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانانمساجد کشور و با مشارکت شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد اقامه نماز، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و دبیرخانه کانون های مساجد اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به منظور جهت دهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کردوگفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.

گلباغی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته برگزار می شود، ادامه داد: قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از رشته‌های جشنواره مدهامتان است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: مرحله کشوری جشنواره قرآن در رشته های قرائت، حفظ(10، 20و 30جزء)، اذان، ترتیل و تفسیر فقط در رده سنی بالای 18 سال برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رده سنی بالای 18سال، فقط در رشته ی حفظ کل قرآن کریم و بر اساس آیین نامه رشته حفظ کل دهمین جشنواره قرآن (مدهامّتان) مورد انتظار است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: مرحله استانی این جشنواره از 20 شهریور تا 15 آبان سال جاری برگزار و منتخبین مرحله استانی همزمان با سوم آذر با برگزیدگان سایر استان ها در مرحله کشوری در اصفهان با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکهكساني كه رتبه ممتاز(اول تا سوم) مسابقات بین المللی وتمامی کسانی که رتبه اول تا سوم مرحله کشوری جشنواره‌هایهشتم و نهممدهامّتان را کسب کرده باشند، نمی‌توانند در همان رشته شرکت کنند.

گلباغی با بیان اینکهسن تمامی شرکت کنندگان باید بین 18 تا 30 سال، باشد، بیان کرد: رشته های تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در رده سنی 8 تا 15 سال برگزار می شود و رشته تفسیر هم محدودیت سنی ندارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.