11 رقم جدید کلزا برای مازندران معرفی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: خوشبختانه امسال تنوع ارقام کلزا بیشتر شده و ارقام وارداتی بیشتری وارد چرخه تولید شده است که 11 رقم برای مازندران در نظر گرفته شده است.

حسن عنایتی افزود: با توجه به شرایط سخت و ناهنجاری های اقلیمی که در سال زراعی گذشته وجود داشته سبب شده تولید محصولات پاییزه نسبت به سال قبل دشوار تر شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اکثر بذر ها در داخل کشور تامین و توزیع نمی شود و با قیمت بالا وارد کشور می شود، گفت: متاسفانه در کشت کلزا شاهد بذرپاشی به میزان 10 کیلوگرم در هکتار از سوی کشاورزان در زمین های کشاورزی هستیم که این روش در زراعت کلزا قابل قبول نیست.

عنایتی خواستار تجدید نظر در روش کشت کلزا شد و افزود: روشی که در کشت این محصول در حال انجام است به روش سنتی و مربوط به سال های گذشته است.

وی با بیان اینکه باید به تاریخ و زمان کشت در زراعت محصولات پاییزه به خصوص کلزا توجه کرد، گفت: عدم رعایت تاریخ کشت کلزا و همزمانی با فصل سرما خسارت جدی به مزرعه وارد می کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال تنوع ارقام کلزا بیشتر شده و ارقام وارداتی بیشتری وارد چرخه تولید شده است که 11 رقم برای مازندران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است سطح زیر کشت کلزا در مازندران در سال گذشته 4 هزار و 100 هکتار بوده که از این سطوح بیش از هشت هزار تن محصول برداشت شد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: ساری ، تولید ، ارقام ، جدید ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.