سر‌مربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: تیراندازان مجبورند برای تأمین هزینه‌ها شغل دومی داشته باشند که این موضوع مانع حرفه‌ای شدن ورزشکار در رشته ورزشی است.

فرشید عبدالمحمدی درگفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ملی‌پوشان اهداف پروازی برای برای شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا بیان کرد: مسابقات جهانی ایتالیا آخرین شانس اهداف پروازی در مسابقات جهانی برای کسب سهمیه المپیک است که البته مسابقات کویت را نیز در پیش داریم که هدف‌مان کسب یک نتیجه خوب در لوناتو ایتالیا است.

وی افزود: جام جهانی ایتالیا از 18 شهریور آغاز می‌شود و ملی‌پوشان از 5 شهریور شروع به تمرین کردند که این فاصله زمانی برای شرکت در چنین مسابقات بسیار کم است.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی گفت : به دلیل کمبود امکانات تمرینات ملی پوشان به اندازه کافی نیست اما تیراندازان با هزینه‌های خودشان تمرین می‌کردند، تا از فضای مسابقات دور نشوند.

عبدالمحمدی بیان کرد: حتی اگر تمام امکانات را در اختیار اهداف پروازی قرار دهیم باز هم به سطح حرفه‌ای نخواهیم رسید چون اکثر تیراندازان مجبورند برای امرار معاش در کنار ورزش حرفه‌ای شغل دومی باید داشته باشند و این کمک زیادی به پیشرفت اهداف پروازی نخواهد کرد، البته تیراندازان چاره‌ای جز این کار ندارد، چون هم هزینه‌های تیراندازی بالا است و هم اینکه درآمد در رشته اهداف پروازی به اندازه‌ای نیست که بتواند همه مایحتاج آن‌ها را تامین کند.

عبدالمحمدی افزود: مسابقات آسیایی اهداف پروازی به زودی برگزار می‌شود، من قول می‌دهم که اگر اندکی امکانات در اختیار تیم ملی قرار دهند، ملی‌پوشان به طور قطع چند مدال خوش رنگ خواهند داشت. ملی‌پوشان ایران فقط از روی تعصب و علاقه‌ای که به این رشته دارند در مسابقات شرکت می‌کنند و نسبت به تمرینات و امکاناتی که در اختیار دارند در مقایسه با دیگر رقبای خود عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: اگر تمام تجهیزات فراهم کنیم باز هم نمی‌توانیم با رقبای خود در سطح جهانی برابری کنیم. تا المپیک 2016 فاصله زیادی نمانده است و اکثر رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک به پایان رسیده است اما اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک نشد. بنابراین برای حضور در المپیک 2020 باید از الان شروع کنیم نه این که یک ماه مانده به شروع رقابت‌ها ملی‌پوشان را برای شرکت در مسابقات به تیم ملی دعوت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار