به استناد ماده 13 قانون سازمان دامپزشکی اقدام به واردات واکسن کرده‌ایم.

دکتر داریوش جهان‌پیمان مدیر‌کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه‌ی سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری قابل انتقال بین دام و انسان، تب مالت(بروسلوز) گفت: سازمان دامپزشکی با توجه به کمبودهای موجود در حوزه واکسن با استفاده از ماده 13 قانون سازمان دامپزشکی اقدام به واردات 3 میلیون دوز واکسن تب مالت از کشور اسپانیا کرده است.

دکتر جهان‌پیمان در پاسخ به این سوال که علت واردات این واکسن‌ها چه بوده است، گفت: در کشور با وجود حرکت‌های سرم‌سازی مشکل در کیفیت و کمیت هنوز وجود دارد. برای کنترل و جلوگیری از شیوع تب مالت در مناطق غربی کشور و استناد به ماده 13 قانون سازمان دامپزشکی اقدام به خرید واکسن از کشور اسپانیا کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا اسفند ماه امسال واکسن‌‌ها به دست ما برسد.

وی ادامه داد: این واکسن برای استان‌های غربی کشورمان نظیر: زنجان، همدان، ایلام، کرمانشاه و کردستان که ابتلا به بیماری تب مالت در آنها حادتر است، استفاده می‌شود.همچنین واکسن‌های وارداتی با واکسن‌های داخلی از نظر کیفیت مقایسه و بررسی می‌شوند.

 مدیر‌کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در پایان گفت: برنامه واکسیناسیون دام از سال 1343 در کشور آغاز شده است.در آن زمان کیفیت واکسن‌ها به گونه‌ای بود که برخی کشورها نیاز واکسن دامی خود را از ایران تامین می‌کردند در حالی که اخیرا مشاهده شده کیفیت واکسن‌های داخلی نسبت به گذشته کاهش یافته است.


انتهای پیام/


برچسب ها: واکسن ، تب مالت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار