صادرات 175 میلیارد هزار دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به سال گذشته 175 هزار میلیارد دلار صادرات داشته‌اند.

علی‌اصغر پیله‌ور، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: نسبت به سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات 175 هزار دلار صادرات داشته‌اند که این صادرات بیشتر به کشورهای ترکمنستان ترکیه، عراق، افغانستان، ایتالیا و آلمان بوده است.

وی در ادامه افزود: پارک علم و فناوری خراسان شمالی نقش مهمی در صادرات و نمایش در اقتصاد مقاومتی دارد و این پارک ملی چند سال گذشته 160 میلیارد دلار صادرات داشته است.

پیله‌ور در خصوص این‌که اولین استارتاپ ویکند خراسان شمالی در تاریخ 15،16، 17 مهرماه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین استارتاپ ویکند خراسان شمالی در فرهنگسرای شهروند در بجنورد برگزار می‌شود، این رویداد علمی 54 ساعت و در حوزه‌های کشاورزی و فناوری اطلاعات اجرا خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تأکید کرد: پس از داوری ایده‌های برتر به عنوان خروجی این استارتاپ ویکند انتخاب شده و در مراکز رشد تحت نظر پارک علم و فناوری مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 150 نفر در این استارتاپ شرکت کرده‌اند و برای شرکت در این رویداد شرط سنی و یا تحصیلات ملاک نیست بلکه کارایی و تازه‌ بودن ایده از اهمیت بیساری برخوردار است.

پیله‌ور بیان کرد: صاحبان ایده و نخبگان در دبیرستان و هنرستان‌ها در حال تحصیل هستند، بنابراین آموزش و پرورش و دیگر نهادها باید از این طرح‌ها حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: به منظور برگزاری این استارتاپ ویکند نهادهایی نظیر صدا و سیما، کانون کارآفرینی خراسان شمالی، اداره تعاون و رفاه اجتماعی مشارکت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی نسب
۱۱:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
فوری - در عنوان میلیارد دلار به دلار اصلاح فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام و تشکر از شما عزیزان
تیتر نوشتین صادرات 175 میلیارد هزار دلار ؟؟
لطفا کمی در نوشتن اعداد دقت فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
حضورمتخصصین اقتصادی راه گشااست
آخرین اخبار