اظهارات امروز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب یش آتید در مخالفت با ورود مهاجران و پناهجویان سوری به سرزمینهای اشغالی موجی از انتقادات را متوجه این دو مقام صهیونیستی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب مخالفان سوری ساعاتی پس از آنکه نتانیاهو با ورود مهاجران سوری به سرزمینهای اشغالی مخالفت کرد انتقادات علیه وی را آغاز کرد.

هرتزوگ در صفحه فیسبوک خود نوشت: نخست‌وزیر یک دولت یهودی زمانی که مردم درحالیکه فرزندان خود را در آغوش دارند و مشغول فرار از دست تعقیب‌کنندگان خود هستند، مرزهایش را به سوی آنها نمی‌بندد.

تنش درباره موضوع مهاجران پس از آن تشدید شد که هرتزوگ در روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار صدور مجوز ورود پناهجویان به سرزمینهای اشغالی شد. پس از این بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فضایی برای ورود مهاجران به اسرائیل وجود نداشته و از این رو با ورود پناهجویان مخالفت خواهد شد.

یائیر لاپید، رهبر حزب یش آتید نیز به دلیل حمایت از اظهارات نتانیاهو هدف انتقادات زیادی قرار گرفت. گابی گازیت، مجری یک شبکه رادیویی به تامی لاپید، فرزند یائیر لاپید گفت که گذشته پدرش در فرار از بوداپست را به خاطر آورد.

وی دراین باره گفت: پدر تو و پدر من سالها از خود سوال می‌کردند که چطور دنیا در برابر تلاش هیتلر برای نابودی یهودیان سکوت کرده بود. پدران ما  پیش از آنکه شاهد حضور آوارگان جدید در ایستگاه قطار بوداپست باشند از دنیا رفتند. بله، همان ایستگاهی که پدر تو و پدر من 70 سال سعی داشتند سوار قطار شده و به سمت آزادی حرکت کنند و تنها سه سال بعد جنگ جهانی شکل گرفت. قطار آنها از بوداپست خارج شد و آنها را به اسرائیل رساند.

البته نتانیاهو و لاپید تنها مقامات صهیونیستی نبودند که با ورود مهاجران مخالفت کردند. آیلیت شاکید، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز که یکی از شخصیتهای افراطی این رژیم به شمار می‌رود با ایده ورود پناهجویان سوری مخالفت کرد.

منبع :تسنیم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار