به نظر حوزه ی داروسازی آن قدر گسترده ، استراتژیک و اقتصادی، هست که برای دولت ها جذّابیت داشته باشد تا به عنوان یک اولویت به آن بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمود فاضل عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه  داروسازی در دنیا  اظهار داشت : فعالیت فعالان داروسازی در زمینه های مختلف علمی، صنعتی،اقتصادی و مهم تر از همه دیپلماسی و ارتباط با مدیران و حاکمان کشور و توجیه آنان و همچنین دولتمردان و سیاستمداران بینا و نکته سنج دو علت عمده حصول این جایگاه هستند.

وی افزود: اتحاد این دو عامل، دارو و داروسازی را از محوطه کوچک و تنگ یک رشته خاص به فضای باز و بی کرانه منفعت حاکمیت در می آورد و آنگاه تمام بخش های یک کشور به صورت یک خواسته  ملی آن را دنبال می کنند .

وی با اعلام اینکه این مطالبه عمومی منجر به رشد فزاینده داروسازی می شود؛ ادامه داد : این امر ارتقاء زیر ساخت ، تسهیل قوانین، استاندارد سازی، تنظیم قیمت ها، سود منطقی، آموزش، صنعت، پخش، ارج و قرب صاحبان حرفه و... را به همراه خود دارد.

وی خاطرنشان ساخت : ایران از نیروی انسانی گران سنگ و کارآمدی در بخش داروسازی  برخوردار است لذا باید کوشید تا مسئولان به این حوزه نگاهی ملی و توسعه گرا داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار