دبیر هیئت سوارکاری استان کردستان ازبرگزاری هفتمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت کشوری، 20 شهریورماه و پنجمین دوره جشنواره بازی‌های بومی محلی با اسب نیز 18 شهریور در کردستان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،شاهین تیمن گفت: هفتمین دوره مسابقات سوارکاری استقامت کشوری در مسافت‌های 90 و 125 کیلومتر روز جمعه 20 شهریور ماه در مرکز سوارکاری کردان در سنندج برگزار می شود.

وی افزود: پنجمین دوره جشنواره بازی های بومی محلی با اسب نیز روز چهارشنبه 18 شهریور ماه در مجموعه ورزشی شاهو سنندج برگزار می شود.

دبیر هیئت سوارکاری کردستان بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات معرفی ورزش های بومی و محلی کردستان است که افتتاحیه آن در مجموعه ورزشی شاهو برگزار و پس از چهار روز ادامه مسابقه، اختتامیه آن نیز روز 20 شهریور ماه در خانه کُرد برگزار می شود.

تیمن گفت: اولین دوره این مسابقات هر ساله در استان کردستان برگزار شده و امسال نیز مسابقه مسافت 125 کیلومتر فوق سنگین برای اولین بار در کشور در کردستان برگزار می شود.

تیمن، سوارکاری کردستان را صاحب استقامت سوارکاری کشور دانست و افزود: در این مسابقه همچنین شرکت کنندگانی از استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان، لرستان و کرمانشاه نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات تا کنون در مراحل مختلف استانی، منطقه ای و کشوری برگزار شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 100 تا 150 نفر در این مسابقات شرکت کنند.

دبیر هیئت سوارکاری کردستان گفت: این مسابقات از طریق همکاری ها و تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به ثبت ملی رسیده و هم اکنون میراث معنوی کردستان به شمار می رود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.