در هفته دوم شهریور ماه، 530 میلیون و 400هزار لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده که 103میلیون لیتر از آن متعلق به شهروندان تهرانی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران میزان مصرف بنزین در بازه زمانی هفتم تا سیزدهم شهریور ماه سال جاری به طور متوسط روزانه 75 میلیون و 771 هزار لیتربوده است.

بیشترین مصرف بنزین در هفته منتهی به سیزدهم شهریورماه امسال با 86 میلیون لیتر به روز پنجشنبه (12شهریورماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با 68 میلیون و 200 هزار لیتر به روز جمعه (13شهریورماه) مربوط می شود.

مصرف بنزین سوپر نیز در بازه زمانی یادشده (هفتم تا سیزدهم شهریورماه) 19میلیون لیتر بوده که براین اساس، میانگین مصرف روزانه بنزین سوپر کشور در این بازه زمانی دو میلیون و 714 هزار لیتر بوده است.

همچنین در طی این مدت، شهروندان تهرانی 102 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین مصرف کردند که بیشترین مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یادشده با 16میلیون و 500 هزار لیتر به روز پنجشنبه (12شهریورماه)و کمترین میزان مصرف آن نیز با 13میلیون و  800هزار لیتر به روز سه شنبه (10شهریورماه) مربوط می شود.

میانگین مصرف روزانه در کلانشهر تهران 14میلیون و 657 هزار لیتر بوده است. تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای پر جمعیت و مهم کشور بشمار می آید که در شرایط معمول و نبود تعطیلات پیوسته، روزانه 12تا 14میلیون لیتر بنزین در آن مصرف می شود.
 
 
از طرفی بنزین 700تومانی موجود در برخی کارتهای سوخت نیز می تواند عامل دیگری برای مصرف بنزین باشد؛ عاملی که در مصرف کلی این فرآورده نفتی در روزهای باقیمانده تابستان تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، مصرف ، لیتر ، تهران ، سوپر ، پخش ، فرآورده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
حمل ونقل عمومی مهم است
آخرین اخبار