مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات اردبیل شناسایی شده و زمینه احیای آنها فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات مستعد در اردبیل با بیان اینکه املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: در استان اردبیل املاک موقوفه‌ای وجود دارد که به‌منظور خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) و حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف و متنوع، وقف شده‌اند.

وی تصریح کرد: موقوفاتی در استان وجود دارد که اوقاف این املاک را اداره می‌کند و درآمد حاصل از این املاک را در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش هزینه می‌‌کند، ولی درآمد حاصل از این املاک بسیار پایین و یا بعضی از آنها فاقد درآمد هستند و به بیان دیگر بهره‌وری لازم از این املاک حاصل نمی‌شود.

قیامی بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌منظور افزایش بهره‌وری املاک موقوفات و افزایش درآمد و توان مالی موقوفه، سرمایه‌گذاری در موقوفات را برنامه اصلی خود قرار داده و موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: به منظور تسریع در احیای موقوفات و ایجاد بهره‌وری مطلوب و در نتیجه افزایش درآمد موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان، بازدیدهایی از موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری و جلساتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک منجر به رونق احیای موقوفات در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.