رئیس شورای عالی استان های کشور از یکصد و 17 هزار عضو شورا در کشور خبر داد و گفت: این اعضا در قالب 38 هزار شورای شهری و روستایی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ غلامرضا بصیری پور افزود: ما در سفر به استان های مختلف تلاش می کنیم به عنوان نهاد قانونگذاری در قالب پارلمان محلی بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های تعریف شده قانونی برای تقویت و توانمندسازی شوراها در قالب قانون اساسی گفت: باید از این ظرفیت ها برای حل مشکلات مناطق مختلف استفاده کرد.

رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری که از سوی دولت به مجلس ارائه شده در برنامه ششم توسعه پیگیری می‌شود و بر اساس ابلاغ سیاست هایی از سوی مقام معظم رهبری کارگروه های فعالی تشکیل شده تا زمینه برای اعمال مدیریت واحد شهری فراهم شود.

بصیری پور مدیریت واحد و یکپارچه را در حل بسیاری از معضلات و مشکلات مهم بیان کرد و افزود: باید از تجربه موفق کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان اردبیل گفت: در شش ماه گذشته به 22 استان کشور سفر کردم و از نزدیک از مشکلات آن شهرها اطلاع یافته و بر حل مشکلات تلاش می کنیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، شورا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.