رئیس اتاق تعاونی تهران بیان کرد: بسیاری از مسئولان اجرایی کشور باور عمیق از سال‌های گذشته به بخش تعاون نداشته‌اند که همین امر عامل عقب‌ماندگی‌ بخش تعاون در کشور شده است.

اجرایی نشدن اهداف بخش تعاون در برنامه پنجمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاونی تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بخش تعاون اظهار داشت: هدف‌گذاری بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه به دلایلی محقق نشده که اصلی‌ترین دلایل عقب‌ماندگی بخش تعاون متأسفانه این بوده که خیل بسیاری از مسئولان اجرایی کشور باور عمیق به بخش تعاون نداشته‌اند.

وی افزود: احکام برنامه چهارم و پنجم 80 درصد آن عملی نشده که در صورت تحقق در برنامه ششم قطعا جهشی در برنامه تعاون خواهیم داشت.

عبدالهی تصریح کرد: اخیرا بنا به ابتکار بخش تعاون میان سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون همکاری ایجاد شده تا مطالبات بخش غیردولتی اقتصاد را پیگیری کنند و از سویی دولت باید بیش از گذشته تلاش کند تا اقتصاد به بخش غیردولتی واگذار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۱۴:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام .چناچه دولت شوراها را در سطوح مختلف تقویت می نمود.وشورا ها از توان لازم برای شناخت موانع رشد وتوسعه وتولید در مناطق خود می گردیدند مطالباتی بر اساس کارشناسی و واقعیت های میدانی تعریف می گشت که هم هادی وراهنمای امورزش عالی کشور می شد و هم تولید فکر ونگاه های واقع بیناه تر در مسئولان کلان کشور .وامروز ما درافق ان نگاه ها از زیرساختهایی مناسب برخوردار بودیم که می توانستیم به دلیل شرایط خاص اقلیمی وشرایطمکانی خود از تنها راه توانمند سازی اقشار محروم یعنی تعاونی های فراگیر بهرمندشده وبر چالشهای پیش رو غالب گردیم و ضمن استفاده صحیح از تعاونی ها این تنها تشکل سازگار با شرایط ما قادر بودیم از فقر وبی کاری عبور نماییم امید که دراینده شاهد ان باشیم که این نقایص رفع گردد
آخرین اخبار