تیم کاراته کشورمان در رقابت‌های آسیایی با قرار گرفتن در جایگاه سوم آسیا نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند تا همگان شاهد پسرفت این رشته باشند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از روز جمعه 13 شهریور ماه در یوکوهامای ژاپن با شرکت 33 کشور، برگزار شد پس از سه روز به کار خود پایان داد و ژاپن قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد و ایران قهرمان دوره قبل و همچنین قهرمان کومیته تیمی جهان در مجموع در جایگاه سوم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت.

 کشور ژاپن با کسب 9 مدال طلا، به عنوان قهرمانی رسید ازبکستان با 2 طلا در جایگاه دوم قرار گرفت و ایران نیز با کسب دو مدال طلا ، 4 نقره و 5 برنز به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان داد و در مجموع سوم آسیا شد.

تیمی که عنوان قهرمانی جهان را به یدک می‌کشید در سرزمین سامورایی‌ها نتوانست چهره قابل قبولی از خود نشان دهد و همچنین از عنوان قهرمانی خود دفاع کند، افول کاراته ایران را با نگاهی به دوره‌های قبل می‌توان تشخیص داد. تیم کاراته کشورمان هم در مجموع مدال‌ها افت داشت و هم در رنگ و نوع آنها.

قهرمان دوره قبلی در حالی با این رقابت‌ها خداحافظی کرد حتی ازبک‌ها نیز توانسته از آنها پیش بگیرند و تنها توانست دو مدال طلا کسب کند در حالیکه در دوره  قبلی توانسته بود 7 مدال طلا بدست آورد در مجموع مدال‌ها نیز شاهد این افت بودیم دوره قبل سال 2013 در ازبکستان تیم کاراته کشورمان با کسب مجموع 16 مدال، به عنوان قهرمانی رسیده بود در حالیکه این دوره سهم  ایران از این رقابت‌ تنها 11 مدال بود نقره کاتای تیمی مردان و بانوان در 2013ازبکستان، تبدیل به برنز شد.

 همچنین طلای کومیته تیمی بانوان و نیز مردانمان تنزل پیدا کرد و جای خود را به رنگ نقره‌ای البته آنهم فقط در مردان داد. در کمیته‌ انفرادی مردان گنج زاده نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و نایب قهرمان این دوره شد افسانه نماینده کاتای کشورمان نیز که عنوان سومی دوره قبل را داشت این بار نتوانست مقامی کسب کند از دور رقابت‌ها کنار رفت. کارشناسان کاراته معتقدند این نتایج از قبل قابل پیش  بینی بود چرا که کاراته کشورمان مدتهاست دچار حاشیه شده است.

سید عباس احمد پناهی رئیس اسبق فدراسیون کاراته معتقد است، که این نتایج قابل پیش بینی بود وی در این خصوص گفت: ما در این دوره هم در کسب کرسی وهم در نتایج بسیار ضعیف عمل نمودیم که البته از قبل نیز قابل پیش بینی بود و این در حالی است که به طور حتم کادر فنی و مربیان تمام سعی و تلاش خود را در این مدت انجام دادند ولی طبیعی بود که در این برهه زمانی نمی‌بایست از آنها توقع خاصی داشت.

 وی ادامه داد: در این دوره هم در مجموع مدال‌ها که در دوره قبل 16 مدال بود و امسال 11 مدال و هم در مرغوبیت آن بسیار افت کردیم در دوره قبل 7 مدال ، 4 نقره و 5 برنز و این دوره 2 طلا،4 نقره و 5 برنز بدست آوردیم که مسلما این یک شکست می‌باشد حال رئیس فدراسیون چه بحثی را می‌خواهد مطرح کند؟ ایا با این نتیجه قول سمت در جهان را نیز می‌دهد؟ البته وی که قول سمت  در فدراسیون جهانی را گرفته‌اند!! 

پناهی این گونه بیان داشت: به نظر من از هر کارشناسی سوال شود مشخص می‌شود تصمیمات خلق الساعه‌ رئیس، بیشترین عامل افت کاراته بوده است و نفرات تیم و کادر فنی، بیشترین تلاش را نموده‌اند در تاریخ ایران چند با راتفاق افتاد که کاراته با این شکست مواجه شود و مقام سوم را به خود اختصاص دهد!!

حرف آخر اینکه کاراته توجه بیشتر وزارت ورزش را می طلبد، چرا باید این رشته که صاحب پتانسیل بالایی در کشور می‌باشد دارای یک کمپ و جای مشخص تمرین نباشد و ملی پوشان برای تمرین و اردو هر بار در یک شهر باشند و مسافت‌های زیادی را طی کنند و نتیجه این رفت و آمد را نیز شاهد بودیم. آیا درست است ملی پوشی که خسته از تمرین است با اتومبیل خود سفر کنند؟

به هر حال امیدوارم مسئولان محترم ورزش کشور به این رشته مدال آور توجه بیشتری کنند تا شاهد موفقیت کاراته باشیم نه افول آن.

انتهای پیام/
برچسب ها: غروب ، باشگاه ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار