در طول دو سال گذشته 6 هزار و 914 پرونده مربوط به رشته‌های دانشگاهی برای تصویب رشته به وزارت علوم ارسال شده است.

دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد در گفتگو با حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه کمیسیون سه نفره تصویب رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز به کار می کند، افزود: این کمیسیون مطابق مصوبه سال 1367 مجلس شورای اسلامی که قانونی و لازم الاجرا بودن آن در سال 1393 مجددا از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی تایید و ابلاغ شد، متشکل از نماینده یکی از وزارتین علوم و بهداشت برحسب مورد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در ادامه افزود: طبق این قانون رشته های مورد تقاضای دانشگاه آزاد اسلامی که پرونده آنها تکمیل و در دو سال گذشته به وزارت علوم ارسال شده اما به دانشگاه ابلاغ نشده است در این کمیته 3 نفره بررسی و پس از تصویب قانونی برای اجرا ابلاغ می شود بنابراین مصوبات این کمیسیون مطابق مصوبه مجلس، قانونی و لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 6هزار و 914 پرونده مربوط به رشته های دانشگاهی برای تصویب رشته به وزارت علوم ارسال شده، اظهار داشت: متأسفانه علیرغم ضرورت توسعه آموزش عالی و به خصوص تحصیلات تکمیلی ، از این تعداد تنها 415 پرونده ابلاغ شده است. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون و براساس رأی کمیسیون سه نفره، در جهت تصویب نهایی رشته ها اقدام می کند.

دکتر میرزاده خاطرنشان کرد: کمیسیون سه نفره، رشته های دانشگاه آزاد اسلامی را براساس نیاز کشور ،آمایش ، تامین استاد مورد نیاز و با توجه به استانداردهای موجود، تصویب می کند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، گفت: ظرفیت آموزش عالی ایران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پاسخگوی حجم انبوه تقاضای متقاضیان نیست و بر این اساس تحصیلات تکمیلی باید توسعه پیدا کند.

میرزاده با اشاره به سخنان اخیر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی ، خاطرنشان کرد: طبق گفته های دکتر روحانی، دانشگاه آزاد اسلامی کار عظیمی در آموزش عالی کشور انجام داده است و توانسته بار بزرگی از دوش دولت بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بزرگانی مانند مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی از بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند، گفت: باید قدر زحماتی که برای تأسیس و توسعه این دانشگاه کشیده شده را دانست.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رشد شتاب علمی کشور باید حفظ شود و تحصیلات تکمیلی توسعه پیدا کند. ما نیز در دانشگاه آزاد اسلامی رهنمودهای ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
چراکسی پاسخگونیست بلاتکلیفی تاکی
بلاخره یکی ازمسولان وزارت علوم یامجلس جواب روشنی بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
الان چندسالی هست بلاخره تکلیف ما دانشجوها روهم مشخص کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
لطفایه یه خبر میدین الان کدوم رشته دانشگاه اازاد مجوز نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خواهشا پيگير اين موضوع باشين چرا كه يحث آينده خيلي از دانشجوهايي كه الان دران تو اين دانشگاه تحصيل ميكنن مطرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
جون مادرتو یه خبر بزارید بگید دقیقا کی
الان سیستم پاسخ گویی میگه به زودی
مسخرست اگه دیرتر از پارسال بگن پارسال 17 دادن
تو رو خدا یه خبر بزارید
خیلی استرس داریم اصلا زمان نمیگذره
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۴:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
نکنه رشته ما هم غیر محاز باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۴:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
نکنه رشته ما هم غیر محاز باشه؟؟؟
آخرین اخبار