مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت : تولید انبوه هندوانه در استان اصفهان ،کاهش قیمت این محصول را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زارع با اشاره به اینکه 800 هکتار از زمین های کشاورزی استان امسال به زیر کشت هندوانه رفته است، گفت: از این میزان کشت نزدیک به 35 هزار تن تولید هندوانه را در این استان خواهیم داشت.

زارع با بیان اینکه تولید انبوه هندوانه در این فصل باعث شده است با قیمت بسیار پایین به فروش برسد، گفت: 24 محصول در خرید تضمینی قرار دارد اما هندوانه شامل محصولات خرید تضمینی نمی شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم با اشاره به اینکه ایران چهارمین تولید کننده هندوانه در جهان است افزود: در این فصل به علت تقارن تولید در کشور های هدف صادرات هم به حد ناچیزی رسیده است.

حاجی مرادی با اشاره به اینکه هر کیلو هندوانه حدود 300 تا 400 لیتر آب مصرف می کند، افزود: امسال وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد به علت کمبود منابع آبی کشت صیفی مانند هندوانه و خربزه نداشته باشند.

وی گفت: هندوانه جزو محصولاتی است که خاصیت فراوان دارد و می توان در صنایع تبدیلی مانند پودر هندوانه استفاده کرد اما در استان اصفهان و در کشور صنایع تبدیلی مناسب این محصول را نداریم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: هندوانه ، تره بار ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.