معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان گفت: طبق بخشنامه های اعلام شده ، آژانس های تاکسی تلفنی فقط 6 ماه فرصت دارند تا پارکینگ خودروهای استیجاری خود را تامین کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عليرضا صلواتي با اعلام این خبر ، در خصوص ضرورت ایجاد پارکینگ توسط مراکز تجاری – اداری و مسکونی افزود: در حال حاضر فراوانی اماکن تجاری بزرگ و بانک ها مشکل پارک خودروها را پر رنگ تر کرده و خیابان ها از حجم انبوه خودروها اشباع شده اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون هر واحد تجاری- اداری و مسکونی که احداث می شوند باید فضای پارک کافی را ایجاد کنند ، تصریح کرد: این در حالی است که این واحد ها به خصوص بانک ها و مراکز آموزشی فقط برای کارکنان خود محل پارک تامین می کنند و مراجعه کنندگان آنها جایی برای پارک خودروهای خود ندارند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته قانون به این گونه است که هر پروانه ای قرار است صادر شود، تقاضاهای اضافه پارک که به معبر تحمیل می شود را همان واحد تجاری – اداری بايد پاسخگو باشد.

 وی اظهارداشت: متاسفانه حاشيه خيابان‌ها تبديل به پاركينگي از انواع خودروها و موتورسيكلت‌ها شده است، پاركينگي كه حتي زير تابلوهاي ايستگاه‌هاي اتوبوس، توقف مطلقاً ممنوع و پياده‌روها هم انجام مي‌شود، بدون اينكه كسي توجهي به تابلوهاي حمل با جرثقيل داشته باشد.

صلواتی ادامه داد: پارك هاي حاشيه اي خيابان هاي اصفهان به صورت يك فرهنگ در این شهر جا افتاده و دسترسي راحت تر براي مردم ملاك است و لزوماً رانندگان اصرار دارند در هنگام انجام كاري، خودرو خود را در نزديك ترين محل ممكن پارك نمايند، در حالی که این اقدام تضییع حقوق سایر شهروندان به شمار می رود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.