کارشناس داوری فوتبال گفت: کمک داوران فوتبال در دو بازی از پنج هفته اول اشتباه تاثیر گذاری داشتند و نتیجه بازی را تغییر دادند و داوران در اعلام پنالتی ها نتیجه سه بازی را تغییر داده اند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال عنوان کرد: در پنج هفته اول کمک داوران فوتبال عملکرد خوبی داشتند و نسبت به داوران موفق تر ظاهر شدند .اما در دو بازی کمک داوران نتیجه بازی را تغییر دادند وتاثیر مستقیم روی نتیجه بازی گذاشتند که کارنامه منفی از خود بجا گذاشتند.

وی در ادامه گفت: در بازی صبا و گسترش فولاد در دقیقه 31 گل صحیح گسترش با اشتباه کمک داور مردود اعلام شد که ناشی از عدم تمرکز کمک داور بوده است در صورتیکه اگر گل مورد قبول واقع می شد پیروزی گسترش رقم می خورد. در بازی پدیده و فولاد خوزستان، تک گل فولادی ها مستقیما در شرایط آفساید زده شد که کمک داور به اشتباه گل را پذیرفت در حالیکه اگر آفساید اعلام می شد، پدیده مشهد به پیروزی دست می یافت.

وی در خصوص عملکرد خوب کمک داوران هم تصریح کرد: در دو بازی سپاهان با پرسپولیس و ملوان با استقلال اهواز کمک داوران اول عملکرد بسیار خوبی داشتند که توانستند با دقت و تمرکز نسبت به تصمیم گیری های مناسب یار و یاور داوران باشند.

کارشناس داوری در خصوص پنالتی هایی که در پنج هفته اول اتفاق افتاد، اظهار کرد: از مجموع 12 پنالتی گرفته شده، 3 پنالتی اشتباه بود. این سه پنالتی می توانست نتیجه سربازی را تغییر دهید که جنجال زیادی را در محافل ورزشی ایجاد کرد. علاوه بر موارد فوق 7 مورد هم پنالتی از سوی داوران گرفته نشده است که نشان دهنده عملکرد بسیار ضعیف داوران می باشد.

سلیمانی در ادامه گفت: کمیته و دپارتمان داوران باید هرچه زودتر دوره یک روزه روانشناسی در داوری فوتبال و مدیریت بحران در بازی های حساس را برای داوران و کمک داوران لیگ برتر برگزارکنند تا تاثیر شرایط و هجمه های بوجود آمده بر روی روحیات داوران را کاهش دهند و در ادامه هم شاهد قضاوت های مطلوب تر و شاداب تر باشیم.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.