فرانسه در مبارزه با داعش، وارد مرحله تازه ای از نبرد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، با تصمیم فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر انجام پروازهای هوایی بر فراز مناطق محل فعالیت گروه تروریستی داعش، این کشور عملا وارد مرحله تازه ای از نبرد با این گروه تروریستی شده است.

درپی اعلام رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه از روز سه شنبه پرواز های شناسایی این کشور بر فراز خاک سوریه برای مبارزه بهتر با گروه تروریستی داعش انجام خواهد گرفت، امروز به وزارت دفاع فرانسه دستور داده شد تا هواپیماهای فرانسه از روز سه شنبه همین هفته، پروازهای شناسایی خود را بر فراز خاک سوریه و مناطقی که اعضای گروه تروریستی داعش فعالیت دارند، انجام دهند.

هدف کلی این است اطلاعات لازم و کافی درباره گروه تروریستی داعش به دست آید تا آنگاه به مواضع این گروه حمله شود.

پی ئر سرونت، کارشناس مسائل دفاعی و نظامی فرانسه در این باره می گوید: رئیس جمهور در این کنفرانس خبری به روشنی این موضوع را مشخص کرد بین آنچه در سوریه رخ می دهد با آنچه در اروپا و به ویژه در فرانسه در زمینه تروریسم روی می دهد، رابطه مستقیم وجود دارد.

در نتیجه برای حل این مشکل، فرانسه قبل از هر چیز به اطلاعات کافی نیاز دارد. از همین رو، نخستین ماموریت فرانسه در مبارزه با گروه تروریستی داعش شناسایی و جمع آوری اطلاعات است. در نتیجه، فعلا حملات هوایی علیه این گروه انجام نخواهد گرفت.

براساس این گزارش، تاکنون حملات هوایی فرانسه علیه گروه تروریستی داعش تنها در خاک عراق خلاصه می شد که از آغاز آن تاکنون 200 بار مواضع این گروه تروریستی هدف قرار گرفته است.

فرانسه که در چارچوب ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش حملات خود را علیه این گروه انجام می دهد، تاکنون 700 نظامی و 15 فروند هواپیمای جنگی را به کار گرفته است.

فرانسه در چارچوب همین ائتلاف به نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه های کردستان عراق سلاح تحویل داده است، اما با وجود همه این اقدامات، گروه تروریستی داعش به پیشروی های خود در خاک عراق و سوریه ادامه داده است.

فرانسوا اولاند اعلام کرده است از نیروی نظامی پیاده در زمین برای مبارزه با این گروه استفاده نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
باورم کردیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
جنگ زرگری را عامه مردم میشناسند حضورعامه مردم راه گشااست
آخرین اخبار