رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت نقش ایران در مبارزه با تروریسم، اعلام کرد اجماع کلی برای اجرای توافق هسته ای در ایران، وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 انگلیسی گفت، اجماعی کلی در ایران برای اجرایی شدن توافق اتمی وجود دارد.

ابتکار افزود: ما امیدواریم که این توافق به طور کامل اجرایی شود و ایران بتواند نقشی فعال را نه تنها در امور منطقه و به طور ویژه در راستای گسترش صلح و ثبات در خاورمیانه(غرب آسیا) بلکه همچنین در صحنه بین المللی و از جمله تغییرات آب و هوایی و مسائل مهم دیگری که برای انسانیت مهم هستند،ایفا کند.

وی افزود: بحث هایی در داخل کشور درباره این توافق وجود دارد اما یک اجماع کلی وجود دارد که به جلو حرکت کنیم و از حقوق مردم ایران حمایت کنیم و این توافق به روشی متوازن عملی شود.

ابتکار اظهار داشت: به نظرم مجلس ایران و گروههای سیاسی مختلف علاقه زیادی به بررسی این توافق و ارائه نظرات و انتقادات خود درباره آن دارند. اما به طور کلی حتی اگر انتقادی هم از این توافق بوده است آنها معتقدند که باید به روشی متوازن اجرایی شود.

وی افزود: ایران موضع خود را درباره هر شکل از تروریسم و افراطی گرایی اعلام کرده است.رئیس جمهور روحانی با ارائه روشی ابتکاری روش های مقابله با خشونت و افراطی گرایی را حتی پیش از پیدایش داعش نشان داد، داعش یک گروه جعلی است. جهان باید تصمیمی عاجل بر ضد تروریسم و افراطی گرایی بگیرد.به نظرم ایران نقشی مهم در این رابطه ایفا می کند و آماده است به این نقش ادامه دهد و از نفوذ خود برای گسترش صلح و رفاه در این بخش از جهان استفاده کند.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار فرانس 24 درباره روابط ایران و آمریکا گفت: به نظرم هنوز خیلی زود است که درباره این موضوع صحبت کنیم.ایران نقش مهمی را در منطقه ایفا کرده است و تمایل دارد که با کشورهای مختلف در منطقه تعامل داشته باشد.ظریف وزیر خارجه از کشورهای مختلف در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه(غرب آسیا) دیدارهایی داشته است.

وی در پایان درباره رسانه های اجتماعی در ایران گفت:اینستاگرام در ایران در دسترس است.جوانان زیادی در کشور ما از این رسانه های اجتماعی استفاده میکنند و نظرات خود را بیان می کنند.من در اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک و کلوب فعالم.من هم از رسانه های ملی و هم رسانه های بین المللی استفاده میکنم.به نظرم این مهمترین راه برای ارتباط با نسل جوان در رابطه با مسائل مهم و از جمله محیط زیست که به آینده آنها مربوط است، می باشد.جوانان علاقه زیادی به محیط زیست و حفاظت از آن دارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در نشست تغییرات آب و هوا امروز به پاریس سفر کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار