اولین جلسه قرارگاه ساماندهی اجتماعی تهران با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران برگزار گردید.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه هماهنگی دستگاههای متولی و مرتبط با حوزه آسیهای اجتماعی در استان تهران با حضور استاندار تهران، روسای کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، معاون اجتماعی شهردار تهران و فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تشکیل شد.

در این جلسه هر کدام از دستگاهها ارزیابی خود درباره وضعیت فعلی شهر تهران را ارایه کردند و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند نسبت به همکاری احتمالی نظرات خود را مطرح کردند که البته با توجه به گستردگی مباحث، این جلسه به موضوع معتادین متجاهر اختصاص یافت.

 هاشمی استاندار تهران ضمن ارزیابی مثبت از این جلسه و تقسیم کاری انجام شده در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ظرفیت استان تهران در کمپ‌های نگهداری و بازپروری استان حدود 2900 نفر بوده است، از جمله مرکز شفق که به دلیل شرایط غیر استاندارد آن در قبل اکنون بازسازی شده و قابل بهره‌برداری است.

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام شده است مقرر شد با همکاری شهرداری تهران و سازمان بهزیستی نسبت به افزایش ظرفیت این کمپها اقدام کرد و تا انتهای شهریور ماه ظرفیت استان تهران برای پذیرش معتادین دستگیر شده توسط نیروی انتظامی به 5900 نفر خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به آمارهای ارایه شده مبنی بر وجود 15000 هزار معتاد متجاهر در خیابانهای تهران به نظر می‌رسد حدود 70 درصد این افراد از شهرستانهای دیگر کشور باشند و مقرر شد با هماهنگی قوه قضائیه این افراد با استفاده از ظرفیتهای کمپهای ماده 16 به همان شهرستانها برگردانده شوند که در این صورت استان تهران نیز می‌تواند نسبت به ارایه خدمات بهتر و مفیدتر در کمپهای ترک اعتیاد اقدام کند.

هاشمی ادامه داد: البته در فشافویه نیز مرکزی برای نگهداری محکومین مواد مخدر وجود دارد و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت خالی آنجا نیز برای نگهداری خرده فروشان در انتظار حکم و انواع دیگر اقدام کنیم که در این صورت حدود 3000 نفر به ظرفیت مراکز نگهداری استان افزوده خواهد شد.
استاندار تهران با ابراز امیدواری و خرسندی از همدلی که بین مسئولین دستگاه های مختلف برای ساماندهی چهره تهران شکل گرفته است اظهار امیدواری کرد که بتوان با افزایش ظرفیت مراکز نگهداری و انتقال افراد غیر تهرانی به شهرستانهای خود چهره تهران را زیبایی بخشید.

همچنین مقرر شد، جلسات قرارگاه ساماندهی اجتماعی تهران با حضور عالی ترین مقامهای دستگاهها هر دوهفته یکبار برگزار گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار