نیمی از زمین‌های کشاورزی مازندران کشت پاییزه می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 50 درصد زمین‌های کشاورزی مازندران به کشت محصولات پاییزه اختصاص دارد.

شهیدی‌فرافزود: با توجه به بحران آبی که در کشور وجود دارد، حمایت از کشت پاییزه به دلیل عدم نیاز به منابع آبی می‌تواند وضعیت تولید را بهبود ببخشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران از سال‌های گذشته در کشت محصولات پاییزه پیشگام بوده است اما در سال‌های اخیر شاهد کاهش سطح زیر کشت کلزا در استان بودیم.

شهیدی‌فر افزود: برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در استان، مجری طرح دانه‌های روغنی انتخاب شده که با استراتژی محکم‌تری کشت دانه روغنی در کشور حمایت شود تا افزایش سطح زیرکشت و عملکرد را شاهد باشیم.

به گفته وی، خوشبختانه امسال خرید تضمینی گندم صددرصد افزایش داشته است که 80 درصد بهای این محصول به گندمکاران پرداخت شده و مابقی در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه تنها 5 درصد کشت گندم در مازندران به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: در مازندران استفاده از ردیفکار در کشت گندم به صورت جدی وجود ندارد که این امر باید در اولویت بخش کشاورزی قرار گیرد..

انتهای پیام/س


برچسب ها: کشت ، زمین ، کشاورزی ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.