رئیس تشکل های کارگری و کارفرمایی مازندران ساماندهی و فعالیت 600 تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ حامد رضوانی، در نشست مسئولین و کارشناسان تشکل های کارگری و کارفرمایی مازندران که همزمان با هفته تعاون در آمل برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: برای گسترش فعالیت تشکلهای کارگری وکارفرمایی اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری که دستگاهها کارهای خود را به برون سپاری واگذار کنند ضررورت است.

وی افزود: این امر می تواند ما را از نظر کیفی و کمی به جهات عالی تشکل برساند که متاسفانه در ایران هنور نتوانستیم جایگاه N.G.O یعنی تشکلهای مردمی را در کشور نهادینه کنیم.

رییس تشکلهای کارگری وکارفرمایی مازندران با بیان این که لازمه این امر اصلاح قوانین می باشد بیان داشت: در خیلی از بخش ها دستورالعمل ها از ناحیه دستگاههای اجرایی صادر می شود که موازی کاری با تشکلهای صنفی کارگری و کارفروایی است.

رضوانی تاکید کرد: لازمه این کاراین است که دستورالعمل حذف و جایگزین آن فصل 6 قانون کار وماده 131 قانون کار که عنوان می دارد تمامی کارگران و کارفرمایان حافظ منافع جامعه می باشند می توانند مبادرت به ایجاد تشکل های کارگری و کارفرمایی کنند.

وی با اشاره به رویکرد و سیاست گذاریهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توسعه تشکل ها گفت: تقویت و توسعه این تشکل ها به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند.

رییس تشکلهای کارگری وکارفرمایی مازندران اضافه کرد: این تشکلها به دور از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی در خدمت تشکلات کارگری و کارفرمایی بوده و خواستار همکاری و همراهی انجمن های صنفی به عنوان شرکای اجتماعی دولت در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف دولت تدبیر و امید است.

رضوانی با بیان اینکه 600 تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران ساماندهی و فعالیت می کنند خاطرنشان کرد: ازاین تعداد 140 انجمن صنفی کارفرمایی، 83 شورای اسلامی کار ، 160 نماینده کارگر در سطح کارگاهها ، 56 انجمن صنفی کارگری و 22 کانون کارگران بازنشستگان هستند.

وی در پایان یادآورشد: روسای ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران کارشناسان و تشکلهای کارگری و کارفرمایی را به عنوان بازوان خود بدانند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.