سمنان؛

2220 مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان سمنان

اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: استان سمنان از این نظر در قیاس با دیگر استان‌ها در شرایط بهتری قرار دارد و پایین‌ترین نرخ را از این نظر دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شمار بالای بیمه‌شدگان در این استان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 112 هزار بیمه‌شده در جامعه کارگری استان داریم که از این بین تنها 2هزار و 226 نفر مقرری‌بگیر هستند.

 وی،با بیان اینکه تا حد امکان از راه های قانونی مانع از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این بخش می‌شویم، افزود: اگر چه در استان سمنان، مشکل چندانی در این بخش وجود ندارد اما با این همه اصل بر این است که فردی از بیمه بیکاری برخوردار می‌شود که بدون میل و اراده، کار خود را از دست داده باشد لذا چنانچه سوء‌استفاده‌ای صورت گیرد از پرداخت مقرری به فرد متخلف جلوگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: علاوه بر این اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از درخواست فرد بیکار و پیش از معرفی به تامین‌اجتماعی، اقدام به گرفتن استعلام از کارفرما می‌کند و چنانچه کارفرما برای ادامه اشتغال کارگر متقاضی اعلام آمادگی کند، بیمه بیکاری به وی تعلق نگرفته و به کار خود برمی‌گردد.

 وی ادامه داد: علاوه بر این چنانچه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول یک سالی که فرد بیکاری مقرری دریافت می‌کند متوجه شود که مقرری‌بگیر، اشتغال پنهان دارد بلافاصله مقرری وی قطع می‌شود. همچنین چنانچه کارفرمایی او را دعوت به کار مجدد کند و وی نپذیرد نیر مقرری بیکاری وی قطع می‌شود لذا قانونگذ‌ار به انحای مختلف تا حد امکان جلوی سوء‌استفاده‌های احتمالی را گرفته است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کارگری ، بیمه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.