برای نخستین بار در دنیا محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به استفاده از داروی سیلد نافیل در درمان دیابت انسپید (بی مزه) نفرولوژیک کودکان بر روی نمونه انسانی شدند.

موفقیت محققان دانشگاه علوم پزشکي مشهد در استفاده از داروي سيلد نافيل برای درمان ديابت کودکان بر روي نمونه انسانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت : دیابت انسپید نفروژنیک در کودکان (NDI) یک بیماری ارثی و مادرزادی است که در سنین شیرخوارگی بروزمی کند.

دکتر فاطمه قانع افزود: این تحقیق برای نخستین بار در دنیا بر روی نمونه انسانی با کمک و راهنمایی پروفسور فرحناک اسدی استاد ممتاز دانشکده پزشکی راش-آمریکا انجام شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه این آزمایش روی پسر ایرانی 4.5 ساله ای که از سن 10 ماهگی علائم شدید این بیماری را داشت و به داروهای حمایتی نیز پاسخ نمی داد،انجام شد گفت : در این تحقیق نتایج بسیار مفید و موثری چند روز بعد از درمان بدست آمد که بسیار قابل توجه بود.

وی خاطر نشان کرد: سیلدنافیل دارویی است که موارد استفاده متعددی از جمله در درمان هیپرتانسیون ریوی در کودکان دارد و عوارض جانبی قابل توجهی تاکنون ذکر نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت : دراین رابطه مقاله ای تحقیقی در ژورنال نفرولوژی آمریکا (Am J Nephrol 2015;42:65–69) به چاپ رسیده است .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.