در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 6 واحد ریزش کرد و به کانال 64 هزار و 511 واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کم بودن حجم و ارزش معاملات، عدم حمایت و اقدام عملی دولت از بورس، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها و نیز رکود حاکم بر اقتصاد، سودآوری بنگاهها را تحت تاثیر قرار داده و مانع ورود نقدینگی جدید به بورس شده است.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 6 واحد ریزش کرد به کانال 64 هزار و 511 واحدی صعود کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 295 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به 541  میلیارد و 560  میلیون ریال در بیش از 23 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای حکشتی، وتجارت با روند مثبت و نمادهای فملی، وبملت، تاپیکو، شبریز، خودرو با روند نزولی به کار خود پایان داند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد پارس خودور با رشد و نماد بانک صادرات ایران بدون تغییر، و نمادهای بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، پارس خودرو، ایران خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین، ملی صنایع مس ایران با روند منفی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 2 واحدی به 25 هزار و 502  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 17 واحدی به 9 هزار و 927 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 15 واحدی به  8 هزار و 486 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند مثبت 40 واحدی به 73 هزار و 47 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 40 واحدی به 45 هزار و 755 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 180 واحدی به 137 هزار و 761 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورندموضوع کاهش قیمت‌های جهانی نفت و برخی کالاها، کسری بودجه را در کشور به همراه دارد که این موضوع چشم‌انداز صنایع و بنگاهها را تا حدی تحت تاثیر قرار داده و بر روند کلی بازار سهام نیز سایه انداخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، شاخص ، ثبات ، ریزش ، داد وستد ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار