دبیر انجمن شیمی ایران گفت: ما می توانیم با توسعه بسیاری از علوم بویژه علم شیمی در سطح کشور بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه را رفع کنیم.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ محمد علی زلفی گل در آیین آغاز به کار بیست و سومین سمینار شیمی آلی ایران در دانشگاه کردستان گفت: اقتصاد کشور ما بر پایه نفت و مواد شیمیایی و پیشرفته است و اگر مدیران اجرایی به این باور برسند که توسعه علم شیمی از مهمترین راه ها برای رفع معضلات کشور از جمله اشتغال است، می توانند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کنند.

دبیر انجمن شیمی ایران با تاکید بر تلاش برای توسعه و ترویج این علم بیان کرد: انجمن شیمی ایران طی سال های گذشته در حد توان خود تلاش های زیادی را برای ترویج فرهنگ شیمی کشور انجام داده است. 

زلفی گل با اشاره به وجود شش مجله در انجمن شیمی ایران یادآور شد: ما هم اکنون در رشته شیمی تجزیه از نظر کیفیت و کمیت دارای رتبه دهم در سطح دنیا هستیم.

دبیر انجمن شیمی ایران برگزاری اینگونه سمینارها را در تبادل اطلاعات علمی بسیار موثر دانست و گفت: سمینار شیمی آلی در دو سال آینده به ترتیب در تبریز و دانشگاه صنعتی تهران برگزار خواهد شد.

وی  به وضعیت توسعه علم شیمی در دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: استان کردستان دارای اساتید برجسته زیادی در این علم است و امسال دو شیمیدان برجسته کشور از میان اساتید این دانشگاه انتخاب شده اند.

زلفی گل، وجود اساتید برجسته در گروه شیمی دانشگاه کردستان این گروه را به یکی از گروه های برتر در سطح آموزش عالی کشور تبدیل کرده است.

گفتنی است: در این آیین از تعدادی از اساتید برجسته و بزرگان شیمی کشور تجلیل شد،وبیست و سومین سمینار شیمی آلی ایران تا 19 شهریور ماه جاری در دانشگاه کردستان ادامه دارد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیمی ، توسعه ، اقتصاد ، علم ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.