مجتمع آبرسانی قلعه چای عجب شیر با حضور مسوولان کشوری ،استانی وشهرستانی با اعتبار افزون بر 45میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، این مجتمع آب هفت روستای هرگلان، آلمالو، قوزلوجه، بارازلو، ینگجه، تجرق و تپیک دره را با دو هزار و 100خانوار و حدود هفت هزار و 901 نفر جمعیت تامین می کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در افتتاح این آیین گفت: 11 هزار و 300 شهر زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب کشور قرار دارند که از این تعداد 300 شهر از خدمات خصوصی استفاده می‌کنند.

حمید رضا جانباز با بیان اینکه هم‌اکنون 6 هزار پروژه‌ کوچک و بزرگ در کشور در حال اجرا است،افزود: 125 طرح بزرگ آبرسانی نیز در تملک دارایی‌های ملی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار دارد.

وی افزود: سرفصل اعتبارات عمران فاضلاب آب روستایی یک هزار و 600 میلیارد تومان و سرفصل منابع آب طرح‌های آب‌رسانی یک هزار و 800 میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 570 شهر در آستانه تنش آب قرار دارند، بیان کرد: هر تقلیل در تولید آب موجب کاهش تولید در عرصه‌های دیگر می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال جیره‌بندی نسبت به سال گذشته نداشتیم، اما کاهش مصرف آب از طریق مدیریت مصرف آب کنترل شده که نتایج خوبی نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 32مجتمع آبرسانی در سطح استان آذربایجان شرقی در حال احداث بوده و مطالعه 14 مجتمع نیز انجام شده است.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به استمرار شرایط خشکسالی و افت سطح آب زیر زمینی دشت خمین، وضعیت کنونی سفره های زیر زمینی این شهرستان نگران کننده است.

مهدی دواتگری خواستار برنامه ریزی عملی و کارشناسی برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان و سرعت دهی در اجرای طرح های آبرسانی قروچای نیز شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک با تمام شدن عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی قلعه در این شهرستان، مشکلات کمبود آب روستاها رفع می شود، ادامه داد: این مجتمع به هفت روستای این شهرستان خدمات ارایه می دهد.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی خواستار سرعت دهی در آبرسانی به پنج درصد باقی مانده روستاهای تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان شدو افزود:هم اکنون در 40 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان تاسیسات آب آشامیدنی ایجاد شده است.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.