مدیر شرکت نفت و گاز اروندان گفت: افتتاح میدان نفتی آزادگان شمالی و افزایش ظرفیت میدان یادآوران تا پایان سال سبب افزایش تولید روزانه با ظرفیتی بالغ‌بر ۳۰۰ هزار بشکه نفت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛  سلطان کمالی با بیان اینکه بیش از 11میلیارد بشکه نفت و میعانات گازی در حوزه استحفاظی شرکت نفت و گاز اروندان استحصال می‌شود افزود : حوزه استحفاظی این شرکت شامل بستان، جفیر، سوسنگرد، هویزه، آبادان و خرمشهر هستند که وسعت عملیاتی آن بیش 5هزار کیلومترمربع است.

وی  گفت : در این شرکت 500نیروی رسمی، 1هزار و صد نفر کارگر پیمانکاری و 1هزار و چهارصد نفر کارگر موقت در پروژه‌ها مشغول کار هستند که این آمار متغیر است.

مدیر شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزی 200هزار بشکه از میادین حوزه استحفاظی این شرکت استخراج می‌شودافزود : تا پایان سال میدان نفتی آزادگان شمالی افتتاح خواهد شد که ظرفیت آن روزانه 75هزار بشکه است.

سلطان کمالی  افزود : در کنار آن افزایش ظرفیت میدان یادآوران به 85هزار بشکه در روز را خواهیم داشت که این امر تا پایان سال باعث افزایش 50درصدی تولید روزانه با ظرفیتی بالغ‌بر 300 هزار بشکه نفت می‌شود.

وی در پایان گفت :تنها بخش سرپرستی و نظارت توسط مدیران شرکت نفت و گاز اروندان صورت می‌گیرد، سایر بخش‌ها به 1هزار و صد نفر نیروی بخش خصوصی سپرده‌شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.