معرفی شركاي بين‌المللي پژوهشگاه در همایش فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز

معاون فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت، هدف از برگزاری این همایش را زمینه‌سازي برای توسعه شبکه فناورانه صنعت نفت ایران و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

امير عباس حسيني، جانشين در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه جوان، با اشاره به موضوع ازدياد برداشت گفت: با توجه به واگذاری مديريت يكپارچه مخازن به مراكز تحقيقاتي- پژوهشي و دانشگاه‌های كشور قرار است دومين همايش فرصت‌هاي فناورانه نفت و گاز با محوريت فناوري‌هاي ازدياد برداشت برگزار شود.

حسيني تصریح کرد: پژوهشگاه، شركاي بين‌المللي و همچنين شركت‌هاي مطرح حاضر در اين همايش در خصوص16 فرصت فناورانه مرتبط با مديريت يكپارچه مخازن در روز همايش به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

معاون فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت، با بيان اين‌كه طرف‌هاي داخلي و خارجي حاضر در اين همايش به ارايه دستاوردهاي  فناورانه خود در قالب اين 16 موضوع خواهند پرداخت گفت: اين فناوري ها در سه حوزه فناوري‌هاي ازدياد برداشتمخزن محور، فناوري‌هاي ازدياد برداشت چاه محور، فناوري‌هاي ازدياد برداشت تاسيسات محور و محيط زيست ارايه خواهند شد.
حسيني با تاكيد بر حضور شركت‌هاي مطرح دنيا در اين همايش افزود: در مقايسه با اولين دوره اين همايش، استقبال گسترده‌‌اي از سوي شركت‌ها، موسسات تحقيقاتي  و بنام دنيا صورت پذيرفته است.

جانشين رييس پژوهشگاه در ادامه تصريح كرد: در برنامه صبح اين همايش پس از سخنراني مقامات رسمي و كليدي، معرفي شركت OMV و كنسرسيوم دانشگاهي به رهبري دانشگاه Delft به عنوان شركاي بين‌المللي پژوهشگاه صنعت نفت در دستور كار قرار دارد . 

وي در ادامه افزود:  كنسرسيوم DBUII با عضويت دانشگاه Delft هلند، دانشگاه برگن نروژ، دانشگاه اوترخت هلند، ايمپريال كالج انگليس و موسسه ملي IMPA برزيل در اين همايش حضور دارد و نماينده اين كنسرسيوم درخصوص موضوع ازدياد برداشت و فناوري‌هاي روز دنيا سخنراني خواهد كرد.

وی با بيان اين‌كه مخاطبان اين همايش مديران نفتي كشور،‌ مديران حوزه فناوري صنعت نفت و گاز و دانشگاهيان هستند، تصریح کرد: شركت‌هاي مطرح و درجه اول دنيا توانایی‌ها و خدمات قابل ارايه خود را براي انتقال فناوری در قالب پنل‌های تخصصی در اين همايش ارايه خواهند كرد.
 
قائم مقام پژوهشگاه صنعت نفت افزود: اميدواريم با تمركز بر روی توانمندی‌های پژوهشگاه به عنوان قطب پژوهشی صنعت نفت در دو بخش فناوری‌های قابل عرضه به متقاضيان و ايجاد زمينه‌های مشترك همكاری فناورانه با شركت‌های داخلی و خارجی بتوانيم در توسعه فناوری و تكميل زنجيره ارزش افزوده گام‌های موثری برداريم.

حسینی، هدف از برگزاری این همایش را زمینه‌سازي برای توسعه شبکه فناورانه صنعت نفت ایران و رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: اميدواريم از طريق اين همايش بتوانيم از فرصت‌هاي ايجاد شده براي خلق ارزش از طريق فناوري براي نمايندگان شركت‌ها و كشورهاي داخلي و خارجي استفاده كرده و همواره پژوهشگاه مصمم است با بهبود ايجاد شده در فضاي همكاري‌هاي بين‌المللي بتواند شركاي بالقوه و زمينه‌هاي مشترك همكاري را شناسايي كرده و مذاكرات آتي را با جديت بيشتري دنبال كند.

گفتني است دومين همایش بین‌‏المللی فرصت‏‌های فناورانه در صنعت نفت و گاز چهارشنبه 8 مهر ماه سال جاری با محوريت فناوري‌ هاي ازدياد برداشت با همکاری وزارت نفت، وزارت امور خارجه، پژوهشگاه صنعت نفت و مشاركت شركت‌ هاي مطرح‌ بين‌المللي، موسسات ودانشگاه‌هاي معتبر خارجي، نمايندگان اقتصادي و بازرگاني سفارتخانه‌هاي خارجي، موسسات بين‌المللي مقيم تهران و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در مرکز همایش‌های بین‏ المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار