مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با سوزانندگان کاه و کلش پس از برداشت محصول از شالیزارها برخورد قانونی می شود.

حبس یکساله در انتظار سوزانندگان کاه و کلشمحمدپور مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برخورد با سوزانندگان کاه و کلش اظهار کرد: در خصوص کاهش مشکلات زیست محیطی این استان، طبق توافقات انجام شده با مراجع قضایی، ملکی معاون دادستان رشت با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی مجازات تا یکسال حبس را برای سوزانندگان کاه و کلش پس از برداشت محصول اعلام کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع به کلیه کلانتری‌ها، حوزه های انتظامی استان و ماموران یگان حفاظت استان اعلام شده  و پیگیری جدی با عاملین این معضل به جد در آن ذکر شده است.

گفتنی است ؛ همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از شالیزارهای استان،‌ برخی افراد علی رغم هشدارها و اطلاع رسانی حفاظت محیط زیست، پسماند به جا مانده از دروی محصول را آتش زده و موجب آلودگی شدید هوا می شدند که این امر خطرات زیادی را برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار