رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:کشورهای صنعتی و توسعه یافته باید سهم بیشتری درحمایت از فناوری‌های جدید برای کشورهای در حال توسعه و ظرفیت سازی در مقابله با عوارض تغییر اقلیم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار در حضور 8 ساعته خود در اجلاس تغییرات آب و هوایی پاریس اظهار داشت: همان قدر که ضرورت دارد به کاهش تولید گازهای گلخانه ای و عواقب تغییر اقلیم مانند خشکسالی در ایران بپردازیم. الزامی است که برای دست یابی به توافقی متعادل در تولید گازهای گلخانه ای در اجلاس آتی تغییرات آب و هوا در پاریس تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته صنعتی سهم بیشتری برای مقابله با عوارض تغییر اقلیم دارند افزود: کشورهای درحال توسعه برای ظرفیت سازی در خصوص مقابله با تغییرات آب و هوایی نیازمند تزریق فناوری های جدید از سوی کشورهای توسعه یافته هستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اجرای طرح های بهینه سازی انرژی و صندوق های ملی محیط زیست و توسعه فناوری در کشور تاکید کرد: که جمهوری اسلامی ایران برای بهبود روندهای مربوط به تولید و مصرف انرژی تلاش میکند.

ابتکار در دو کارگروه تخصصی در سطح وزرا با موضوعات سازگاری با تغییرات آب و هوایی، منابع مالی ، توسعه  و انتقال فن ‌آوری ، ظرفیت سازی و شفافیت در عملکرد شرکت کرده و به تشریح مواضع کشورمان پرداخت .

گفتنی است این نشست به دلیل کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با آثار گرم شدن زمین از جمله کاهش بارندگی و بالا آمدن سطح دریا ها که  شهرهای ساحلی را تحت تاثیر قرار داده و سطح کشورهای مختلف برگزار شد.

همکاری های بین المللی ، ضرورت تامین درآمد کافی برای مقابله با گازهای گلخانه ای و گرم شدن زمین ، ضرورت توانمندسازی جوامع برای مقابله با تغییر اقلیم تمامی موضوعاتی بود که در این اجلاس  بحث و جمع بندی شد تا در مذاکرات نهایی مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار