گوگل چند سال قبل سیستم تبلیغاتی جیمیل را تغییر داد تا آگهی های مختلف درصدر این سرویس پست الکترونیک ظاهر شوند. این اقدام با انتقاد برخی کاربران مواجه شد که معتقد بودند نمایش اگهی ها در صدر جیمیل آزاردهنده است.
با این حال گوگل این شیوه تبلیغاتی را ادامه داد و حال قصد دارد خرید این نوع آگهی ها را برای تمامی آگهی دهندگان ساده تر کند. ارائه آزمایشی این خدمات از سال 2013 آغاز شد و حال علاقمندان می توانند برای خرید مستقیم این نوع تبلیغات از AdWords استفاده کنند.
در مقایسه با آگهی های اولیه جیمیل، این نوع تبلیغات به شیوه ای متفاوت عمل کرده و هم برای کاربران برنامه همراه جیمیل و هم بر روی وب قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود. در صورت کلیک کردن کاربران بر این اگهی ها، نمایش آنها به صورت تمام صفحه صورت می گیرد و ظاهرا در صورتی که کاربران بر روی اگهی ها کلیک کنند گوگل از سفارش دهندگان آنها هزینه اضافی طلب خواهد کرد.
برای تمامی این آگهی ها دو گزینه forward و Save to Inbox هم در نظر گرفته شده و لینک هایی به همین منظور طراحی شده است. در صورت کلیک بر روی Save to Inbox آگهی به inbox کاربر منتقل شده و کاربر می تواند با آن مانند یک ایمیل معمولی رفتار کند.
انتهای پیام/