رئیس کمیته امداد استان تهران گفت: 266 هزار نفر به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند و تهران تنها استانی است که مراجعه کنندگان موردی آن از مراجعان مستمر بیشتر است.

 اشتغال زایی هدف اصلی کمیته امداد/ سهم هر تهرانی 3 هزار تومان صدقه در سالبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در نشست خبری امروز (چهارشنبه) در خصوص فعالیت‌های کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) 22 روز بعد از انقلاب اسلامی با شعار رفع فقر و محرومیت زدایی تشکیل شد.

وی گفت: در سطح شهر تهران 7.5 میلیون صندوق صدقه وجود دارد که این نشان از اعتماد مردم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران افزود: کمیته امداد دستگاهی پر کار است زیرا با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و افزایش تکدی گری و ... رو به رو است و تا زمانی که مشکلات اقتصادی وجود دارد، نیاز به نهادی مانند کمیته امداد احساس می‌شود.

ولیئی ادامه داد: در سطح استان تهران 700 هزار خانواده تحت پوشش هستند که 132 هزار نفر به صورت مستمر و 266 هزار نفر به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند و استان تهران تنها استانی است که مراجعه کنندگان موردی آن از مراجعان مستمر بیشتر است.

وی گفت: سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی محرومین در حوزه اشتغال بوده و امروز بیش از 30 هزار شغل برای مددجویان ایجاد شده است همچنین در این زمینه  بانک‌ها پرداخت 200 میلیارد تومان وام در حوزه اشتغال را متقبل شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران بیان کرد: پایدار سازی مشاغل یکی از ویژگی‌های اشتغال این نهاد است که برای فرآیند اشتغال ابعاد نیاز سنجی، مشاوره شغلی، پرداخت وام‌های اشتغال، نظارت مستمر و فروش محصولات مددجویان نیاز است.

ولیئی با اشاره به هدف کمیته امداد افزود: از اهداف کمیته امداد تعامل با دیگر دستگاه‌های کشور از جمله سازمان فنی حرفه‌ای به منظور آموزش مددجویان است و یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه کاریابی برای مددجویان است که اگر مراکز کاریابی برای مددجویان کمیته امداد اشتغال ایجاد کنند، مبلغ 460 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی گفت: در چهار ماه اول سال 3 هزار و 225 نفر در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرد‌ه‌اند که در این راستا 141 میلیون تومان پرداخته شده است و همچنین در زمینه فرصت‌های شغلی 1280 مورد با بودجه 16 میلیون تومان ایجاد شده است.

ولیئی ادامه داد: در حوزه اشتغال 3 گونه فرصت وجود دارد از جمله کار انگیزی به منظور تشویق به کار مددجویان که تا سقف 4 میلیون وام پرداخت می‌شود، توان افزایی که تا سقف 8 میلیون و اشتغال دائم که 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: 775 طرح خود اشتغالی با رقم 10 میلیارد و 600 میلیون تومان برای مددجویان استان تهران ایجاد شده است.

ولیئی افزود : زنان سرپرست خانوار 53 هزار و 591 نفر از مددجویان تهران را در بر می‌گیرند که از این تعداد 77 درصد از خانواده‌های تحت پوشش را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: 46 درصد به علت فوت سرپرست و 12 درصد به دلیل زندانی شدن سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)استان تهران بیان کرد: کمیته امداد ایجاد کننده فقر نیست و تا زمانی که اعتیاد، طلاق، بیماری و بیکاری افزایش می‌یابد، باید منتظر ماند که مددجویان کمیته امداد افزایش یابند.

ولیئی گفت: شماره تلفن 7355 پل ارتباطی بین کمیته امداد و مردم استان تهران است که در زمینه مشاوره، رسیدگی به خدمات مردم، پرداخت صدقات و فطریه در نظر گرفته شده است که در 8 ماه گذشته 2.5 میلیارد تومان از این طریق کمک دریافت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمین (ره) استان تهران تصریح کرد: کمیته امداد هیچگونه وجهی از صدقات مردم را در فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند و در این خصوص دارای ردیف بودجه است و به منظور جمع آوری صدقات ، 43 هزار صندوق در معابر، 10 هزار عدد در اماکن عمومی، 67 هزار صندوق در منازل و 200 صندوق الکتریکی تعبیه شده است.

وی با اشاره به میزان جمع آوری صدقات در سال گذشته گفت: سال گذشته 38 میلیون تومان صدقه در استان تهران جمع آوری شد که سهم هر شهروند تهرانی، 3 هزار تومان در سال است.

*آمادگی کمیته امداد برای برگزاری جشن عاطفه‌ها

ولیئی با اشاره به آمادگی برای برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: هر ساله در آغاز سال تحصیلی، جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود که امسال کمیته امداد با همکاری بسیج در روزهای 26 و 27 شهریور این جشن را برگزار می‌کند.

وی افزود: همچنین به منظور مشارکت مدارس در این طرح، جشن عاطفه‌ها در روز 8 مهر در مدارس استان تهران برگزار می‌شود که در این راستا 4 هزار و 430 پایگاه دائم، 607 پایگاه سیار ، 363 مسجد در نظر گرفته شده است که امامزاده صالح، میدان شهر ری، پارک دانشجو و مسجد النبی از جمله پایگاه‌های دائم هستند.

ولیئی تصریح کرد: 13 هزار و 800 دانش آموز و 3 هزار و 700 دانشجو در سطح استان تهران تحت پوشش کمیته امداد هستند که ماهیانه 100 هزار تومان کمک هزینه به هر دانشجو پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار