سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی برجام را فاقد اهرم‌های فشار کافی برای واداشتن ايران به تبعيت از تعهدات خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، رند پال، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، برجام را فاقد اهرم های کافی برای واداشته ایران به تبعیت از تعهداتش دانست.

رند پال، سناتور ایالت کنتاکی آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در پاسخ به این که آیا در راهپیمایی مخالفان توافق هسته ای در مقابل کنگره حضور خواهد یافت ، گفت: من در این راهپیمایی شرکت نخواهم کرد؛ اما با توافق هسته ای ایران مخالفم. علت مخالفت من با توافق هسته ای ایران، مخالفت من با مذاکرات نیست. مخالفت من با توافق هسته ای ایران ناشی از این مسئله نیست که من آرزو کنم مذاکرات شکست بخورد. علت مخالفت من با توافق هسته ای این است که به نظر من در این توافقنامه به اندازه کافی اهرمی وجود ندارد که ایران را وادار به تبعیت و پیروی کند. من آرزو نمی کنم که مذاکرات شکست بخورد.
وی در ادامه افزود:من دوست دارم که این موضوع راه حل مسالمت آمیز داشته باشد؛ اما معتقد نیستم که توافقنامه نهایی به اندازه کافی اهرم داشته باشد تا ایران را وادار به پیروی کند.
رند پال در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه آیا شما بر این باورید که دولت آمریکا همه اسناد مربوطه را به شما و دیگر اعضای سنا و مجلس نمایندگان ارائه کرده است تا به طور کامل درباره توافق شفاف باشد گفت:
نه ، به نظر من یک توافق جانبی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران امضا شد که ما اجازه دیدن آن را نیافته ایم. به نظر من این کار نادیده گرفتن ساختاری است که طرح کورکر تعیین کرده بود. طرح کورکر گفته بود دولت آمریکا کل توافق ها را تحویل خواهد داد. فکر نمی کنم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد همه توافق همراهی کرده باشد. من در این مقطع زمانی معتقدم که باید برخی ملاحظات در کمیته اجرایی سنا بررسی و این توافق به مانند ی یک پیمان تلقی شود. این چیزی است که من پیشنهاد می کنم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار