به گفته یک پژوهشگر فرانسوی، دولت این کشور تصمیم دارد از بشار اسد در جنگ علیه داعش حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «توماس فلیچ دلا،» پژوهشگر مرکز رولند در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت تصمیم فرانسه مبنی بر بمباران مواضع داعش در خاک سوریه، نشان می دهد «فرانسوا اولاند» قصد دارد از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جنگ علیه  گروه تروریستی داعش حمایت کند. وی در ادامه تاکید کرد همکاری غرب با روسیه برای حل مساله سوریه حایز اهمیت است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، دوشنبه اعلام کرد این کشور پیش از آنکه حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش آغاز شود، بر فراز سوریه پروازهای شناسایی انجام می دهد. دو جت «رافائل» فرانسه روز سه شنبه در آسمان سوریه به پرواز درآمد.

این محقق با بیان این مطلب خاطر نشان کرد:« به نظر من فرانسوا اولاند گزینه دیگری به غیر از تغییر سیاست خود و حمایت از اسد ندارد. انجام حملات هوایی در سوریه با نظارت کامل آمریکا و بدون مشارکت روسیه، خیالی باطل است.»

اولاند با این تصمیم می خواهد از پیشروی بیشتر داعش در سوریه و گسترش احتمالی آن به لبنان جلوگیری کند. اگر داعش به لبنان وارد شود، در همسایگی رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت که این موضوع خوشایند هیچ یک از کشورهای غربی نیست.

سوریه از مارس 2011 (اردیبهشت 1390) درگیر جنگ داخلی شده است. دولت اسد در چند جبهه با مخالفان به اصطلاح معتدل و گروه های شورشی افراطی، از جمله گروه تروریستی داعش در حال جنگ است. کشورهای غربی آشکارا از گروه‌هایی که شورشی معتدل می نامند، حمایت می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
لطفا در هیچ کشوری دخالت نکنید . دو گروه مشغول جنگ هستند . به شما چه مربوط است ؟
آخرین اخبار