رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در سطح کشور حدود ۵۱ هزار نجاتگر وجود دارد که به صورت داوطلبانه در پایگاه‌های امداد و نجات و عملیات‌ها از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر چرخساز افزود: در سطح کشور حدود 51 هزار نجاتگر وجود دارد که این تعداد نجاتگر آموزش دیده به صورت داوطلبانه در پایگاه‌های امداد و نجات و عملیات‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

وی گفت: نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور از آمادگی بالایی برخوردار هستند که این موضوع در موقع حوادث موجب سرعت بخشی عملیات نجات می‌شوند.

چرخساز با بیان این‌که نجاتگران دوره‌های مختلف آموزشی را طی کرده و برای امدادرسانی در هر لحظه آمادگی دارند، تصریح کرد: با دیدن این نجاتگران، آدم یاد زمان جنگ می‌افتد که رزمندگان بدون هیچ چشم‌داشتی و با کمترین امکانات و با تمامی مشکلات به صورت داوطلبانه از مام وطن دفاع می‌کردند و در کنار هموطنان بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به این‌که سومین دوره توان افزایی جمعیت هلال احمر کشور به مناسبت نود و سومین سالگرد تاسیس هلال احمر در کشور به منظور سنجش توان جسمی نجاتگران بود، بیان کرد: با بودجه کم و خارج از نوبت برنامه‌ای اجرایی شد تا بر توانایی جسمی و امدادی نجاتگران افزوده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.