فعالیت‌های مختلف «فرهنگستان» از جمله واژه‌های جدید و پیشنهاد معرفی کتاب‌های چاپ شده با حضور کارشناس فرهنگستان بررسی می‌شود.

محسن حکیم‌معانی تهیه‌کننده رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های خود گفت: در این چند سال بیشتر در حوزه کتاب و ادبیات برنامه داشته‌ام، الان هم در رادیو فرهنگ برنامه‌های مختلفی را در خصوص کتاب و ادبیات دارم، یکی از این برنامه‌ها «چکامک» است که ویژه شعر است و هر روز اختصاص به موضوعی خاص در حوزه شعر دارد که در طول هفته با هفت موضوع مثل شعرهای زنان، کودک، محلی، جهان، قدیم فارسی، آئینی و شاعران فارسی زبان غیرایرانی با حضور کارشناسان مختلف تهیه و پخش می‌شود.

وی در خصوص برنامه «فرهنگستان» تصریح کرد: این برنامه با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی تولید می‌شود و درباره فعالیت‌های مختلف فرهنگستان از جمله واژه‌های جدید و پیشنهادی فرهنگستان، معرفی کتاب‌های چاپ شده، پژوهش‌های جدید با حضور کارشناسان فرهنگستان زبان و ادب فارسی از زاویه‌های مختلف بررسی می‌شود. کارشناس برنامه احمد خالصی و گوینده فاطمه رکنی است.

حکیم‌معانی در خصوص «برنامه آیینه» عنوان کرد: این برنامه نیز ویژه تکنولوژی و فناوری‌های دیجیتال است که در حوزه کتاب از ابتدای نوشته‌شدن کتاب تا چاپ، نشر، توزیع، پخش، خرید، فروش تمام تکنولوژی‌هایی که وجود دارد را معرفی می‌کنیم. همچنین در این برنامه درباره نسل جدید کتاب‌های دیجیتال گفتگو می‌کنیم. در ضمن با حضور کارشناسان به معرفی اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارهای جدید، سایت‌های مرتبط با کتاب‌های دیجیتال می‌پردازیم. کیوان نقره‌کار (مجری کارشناس) هر روز در برنامه حضور دارند.

وی در خصوص برنامه دیگری به نام «از واژه تا صدا» اظهار داشت: در این برنامه، زبان‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های ایرانی را بررسی می‌کنیم. در هر برنامه به زبان و گویش منطقه خاصی از کشور می‌پردازیم و کارشناسان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزه ادب و زبان‌های ایرانی در دانشگاه‌های مختلف در این برنامه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال در دوران اوج رادیو به سر نمی‌بریم، زیرا رادیو یک دوران طلایی داشته که سال‌هاست از آن فاصله گرفته‌ایم، اما برنامه‌هایی که جوابگوی بخشی از نیازهای مردم باشد، حتما شنیده می‌شود و مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار