طی امروز و فردا آسمان 11 استان کشور میزبان رگبار، رعد و برق و وزش تند باد شدید موقعی است.

هشدار وقوع سیلاب در 11 استاناصغری کارشناس ارشد هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت آب و هوای امروز و فردای کشور گفت: طی امروز و فردا با توجه به تداوم شرایط ناپایدار جوی و رشد ابرهای جوششی یا همرفتی، رعد و برق و تند باد شدید موقتی در برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات البرز و جنوب کشور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای امروز استان‌های هرمزگان، فارس، غرب کرمان، دامنه‌های زاگرس در استان‌های چهارمحل و بختیاری، کهگیوله و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های تهران، مازندران، سمنان و گلستان، درگیر رگبار، رعد برق و تند باد شدید موقی خواهند بود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای روز جمعه نیز گفت: رگبار، تند باد شدید موقتی و رعد برق روز جمعه "فردا" در استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان، غرب یزد و ارتفاعات زاگرس در استان کیگیوله و بویر احمد حاکم خواهد بود.

کارشناس ارشد سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: در برخی نقاط یاد شده رگبار باران، پتانسیل وقوع سیلاب موقت و آبگرفتگی‌ معابر را دارد که برای جلوگیری از پیامدهای هوای مخرب از جمله سیلاب، رعد و برق وزش تند باد موقت توصیه می‌شود احتیاج لازم کار گرفته شود.

اصغری گفت: هوای امروز تهران کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود و در 24 ساعت آینده هوای پایتخت هم چنان کمی ابری بوده و از بعد از ظهر افزایش ابر بارش پراکنده در ارتفاعات را پیش بینی کرده‌ایم.

وی در خصوص موثق بودن پیش بینی‌های این سازمان اظهار داشت: تمامی پیش بینی‌های این سازمان با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های برتر هواشناسی جهان به دست آمده و تمامی آنها به واقعیت می‌پیوند که با جویا شدن از هلال احمر و مدیریت بحران مراکز استان‌ها می‌توان به صحت پیش بینی‌ها رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار