رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروز این کشور با بهانه‌‌های جدید رویکرد زیاده‌خواهی‌اش را در کمین مذاکرات مطرح می‌کند.

حجت السلام و المسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون اینکه در عرصه‌های دیگر کشورمان اجازه مذاکره با آمریکا را نمی‌دهیم، اظهار داشت: معظم له قبلا مکررا این موضوع را مطرح کرده‌اند و این مهم همواره مورد توجه مسئولان قرار دارد.

وی با بیان اینکه  مذاکرات پیرامون رابطه ایران با آمریکا منوط به عملکرد خود این کشور است، تصریح کرد: اگر غرب اعتماد سازی کند، صداقت از خود نشان دهد، احترام و منافع متقابل را رعایت کند، ارتباطمان برقرار خواهد شد.

حجت‎الاسلام اکرمی افزود: امروز غرب با بهانه‌‌های جدید رویکرد زیاده‌خواهی‌اش را در کمین مذاکرات مطرح می‌کند و این طبیعی است که ما باید در این راستا با احتیاط و اندیشه حرکت کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: درباره برجام چند نوع سخن از آمریکا، کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی شنیده‌ایم،  طیفی از آنها بر این امر تاکید دارند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و می‌گویند باید با ایران کنار آمد، در این راستا چون برخی از اعضای کنگره زیاده خواه و متجاوز هستند به آنها اجازه نمی‌دهند که از ما حمایت کنند.

وی اضافه کرد: برخی نیز حمایت ایران از جبهه مقاومت و سوریه را بهانه قرار داده و ایران را حامی تروریست می‎دانند که این موضوع در هیچ قاموس و لغتی تعریف و جایگاه ندارد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال که از انقلاب می‎گذرد همواره مورد خشم امپریالیسم بوده، اظهارداشت: با این وجود هیچگاه کشورهای همسایه آسیبی از سوی ایران ندیده‎اند. اما  کشورهای متخاصم همواره به دنبال بهانه‌جویی هستند و منطق، زندگی مسالمت‌آمیز و حیات خود را در این می‌بینند که همواره در منطقه نزاع و خشونت به وجود آورند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: عملکرد آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی منطقی، اخلاقی و انسانی نیست و ما باید در این راستا حواسمان را جمع کرده و مواظب فریب دشمنان خود باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار