رییس کمیته ملی توسعه هنرهای تجسمی مالزی با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر مالزی، ایران را از نامداران عرصه هنر معرفی کرد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، 'ماهازیر لقمان' رییس کمیته ملی توسعه هنرهای تجسمی مالزی روز جمعه در حاشیه نهمین دوره نمایشگاه بین المللی هنر مالزی گفت: ما خرسندیم ایران به عنوان یکی از نامداران عرصه هنر و با سابقه چند هزار ساله در این عرصه در نمایشگاه های مالزی شرکت کرده و به تبادل تجربیات خود با مالزی و دیگر کشورهای جهان می پردازد.
وی اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه فرصتی برای مالزی و سایر کشورهای جهان به منظور تبادل تجربیات با هنرمندان ایران به عنوان هنر اسلامی باشد.
این مقام بلندپایه فرهنگی و هنری مالزی افزود' من واقعا از هنرمندان ایران تشکر می کنم و امیدوارم این حضور فرصت برد- برد برای هنرمندان شرکت کننده ایجاد کند.
رییس کمیته ملی توسعه هنرهای تجسمی مالزی ضمن اظهار امیدواری در مورد افزایش مناسبات فرهنگی ایران و مالزی و همچنین تبادلات هنری بین دو کشور، گفت: جای بسی افتخار است که امسال در مقایسه با سال گذشته کشورهای بیشتری در نمایشگاه بین المللی هنر مالزی شرکت کرده اند. 
وی گفت: هنرمندان ایرانی زیادی در نمایشگاه های هنری مالزی شرکت می کنند و اواخر ماه جاری نیز نمایشگاه هنر دیگری از اثار ایرانیان در 'تاسپوترا' برگزار می شود که عواید فروش آن به کودکان معلول تعلق می گیرد.
در این نمایشگاه فروش خیریه که قرار است از 19 سپتامبر (28 شهریور) در محل 'تاسپوترا' برگزار شود، 28 اثر از 'غلامرضا راهپیما' هنرمند ایرانی ارائه می شود. 
این 28 اثر، خوشنویسی قرآنی است. 14 اثر از خالق این آثار در موزه هنرهای اسلامی مالزی نگهداری می شود. 
'راهپیما' هنرمند پیشکسوت و محقق و مدرس هنرهای سنتی خوشنویسی و کتاب آرایی پیش از این نیز دو بار در نمایشگاه های مختلف مالزی آثار خود را در معرض دید عموم قرار داده است.
'تاسپوترا' مرکز توانبخشی کودکان و نوجوانان کم توان و ناتوان جسمی و روحی در کوالالامپور پایتخت مالزی است که مدیریت آن را 'الهه حشمتی' بانوی خیر ایرانی بر عهده دارد.
'تاسپوترا' به عنوان یک انجمن مردم نهاد حدود سه دهه است با کمک ها مردمی و دولتی اداره می شود و توانسته در عرصه کمک به کودکان معلول فعالیت کند. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.