سرمربی تیم ملی بسکتبال، در پایان تمرین عصر دیروز تیم ملی با حضور در جمع خبرنگاران، از قهرمانی ایران در ویلیام جونز، وضعیت نهایی نیکخواه بهرامی و رقبای ایران در جام ملت‌ها صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره شرایط کنونی ملی‌پوشان، وضعیت کاپیتان تیم ملی و شناختش از حریفان آسیایی صحبت کرد.

 به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درک بائرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، در پایان تمرین عصر دیروز تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت:‌ 14 بازیکن داریم و باید برای حضور در جام ملت‌های آسیا 12 نفر را انتخاب کنیم. آن‌ها بهترین‌های بسکتبال ایران‌اند و 10 روز فرصت داریم تا تیم نهایی خود را انتخاب کنیم.

وی درباره وضعیت صمد نیکخواه بهرامی توضیح داد: صمد بازیکن بزرگی است و کاپیتان ما محسوب می‌شود. البته مدت زیادی مصدوم بود و حالا اینجاست و کارش را انجام می‌دهد. وضعیت همه نفرات را در نظر می‌گیریم و بعد تیم‌ نهایی را برمی‌گزینیم. صمد  حالا آماده است. او در مدت زمان مصدومیت‌اش، تمرینات انفرادی را به خوبی انجام داده و به نظرم

وی با تاکید بر اینکه کادر فنی تیم ملی بسکتبال شرایط صمد را زیر نظر دارد، افزود: کاپیتان حالا وضعیت خوبی دارد. باید  وضعیت نهایی‌اش را ارزیابی کنم و ببینم آماده حضور در تیم ملی هست یا نه. در نخستین تمرین بعد از آسیب‌دیدگی‌اش خوب کار کرد و عملکرد مناسبی داشت. البته اگر صمد سلامت بود، این حرف‌ها مطرح نمی‌شد اما او یک ماه دور بوده و باید همه جوانب را در نظر بگیریم.  

وی درباره قهرمانی ایران در ویلیام جونز توضیح داد: در آن رقابت‌ها تیم‌ها با سبک‌های بسیار متفاوتی حضور پیدا کردند. هر تیم آسیایی یک بسکتبال منحصر به فرد دارد. برای نمونه ژاپن تیمی با سازماندهی بالاست. شرح وظایف در این تیم به خوبی مشخص شده و کسی خارج از وظیفه‌اش بازی نمی‌کند.‌آنها اشتباهات کمی دارند و از دفاع خوبی سود می‌برند. همچنین من برای بسکتبال تهاجمی ژاپنی‌ها احترام زیادی قائلم.  

بائرمن درباره دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در ویلیام جونز چین تایپه گفت: شرایط تیم نخست میزبان با ژاپن متفاوت است. آن‌ها سازماندهی کمتری دارند و بیشتر به ضدحملات دل‌خوش می‌کنند. بازیکنان چین تایپه بسیار هم شوتزن هستند. درباره فیلیپین هم باید گفت، این تیم مثل تیم‌های NBA بازی می‌کند. بسکتبال این تیم قائم به توانایی فردی بازیکنان‌اش است. البته همه تیم‌ها سبک متفاوتی دارند و ما هم برای حضور در جام ملت‌های باید به آمادگی کامل برسیم و بتوانیم خواسته‌هایمان را عملی کنیم. باید بازی به بازی پیش برویم و طبق برنامه‌ای که داریم، نمایش مطلوبی داشته باشیم. بدون شک کار ما برابر همه تیم‌های جام ملت‌های آسیا سخت است.   

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که بزرگترین دستاورد جام ویلیام جونز برای بسکتبال ایران چه بود؟ گفت: توانستیم قبل از جام ملت‌ها در تورنمنت خوبی بازی کنیم و نتایج مناسبی بگیریم ویلیام جونز واقعاً تورنمنت خوبی بود و اعتماد به نفس ما را بالا برد. هماهنگ شدیم و درک درستی از سیستم‌ها به دست آوردیم. رشد بسیار خوبی هم در دفاع داشتیم. حضور در یک تورنمنت بزرگ، فرصت خوبی برای ما بود. دستاورد دیگر ما هم حفظ سلامت بازیکنان در ویلیام جونز بود تا در جام‌ ملت‌ها از این بابت هم مشکلی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نقش غیبت حامد حدادی در شکست ایران برابر منتخب آمریکا در جام ویلیام جونز اظهار کرد: وقتی در یک تورنمنت سنگین 8 روز بدون استراحت به میدان می‌رویم، به یقین در یک مسابقه تحت فشار قرار می‌گیریم. حدادی بازیکن بزرگی است و ارزشمند‌ترین بسکتبالیست این تورنمنت بود. ما در آن بازی به حامد استراحت دادیم اما بقیه بازیکنان جانانه جنگیدند و من به عملکردشان افتخار کردم. البته تیم آمریکا هم بازی خوبی به نمایش گذاشت و برنده آن دیدار شد.  

 بائرمن درباره اظهارات سرمربی فیلیپین مبنی بر اینکه حالا شناخت خوبی پیش از جام ملت‌ها از تیم کشورمان به دست آورده است، توضیح داد : تقابل ما با فیلیپین بیشتر به ما کمک کرد تا به این تیم. این دیدار باعث شد فیلیپین را بشناسیم و ارزیابی خوبی از این داشته باشیم. در یک تورنمنت معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. هدف ما قهرمانی است و برای آن می‌جنگیم. برای نمونه در رقابت‌های قهرمانی اروپا تیمی که همه آن را مدعی قهرمانی می‌دانستند، حالا برای حذف نشدن از مرحله مقدماتی مبارزه می‌کند. من هم یک مربی‌ام و نمی‌توانم چیزی را پیش‌بینی کنم. حالا تنها روی نخستین دیدار ایران در جام ملت‌های آسیا با ژاپن تمرکز کرده‌ایم.. شاید رسانه به چین و فیلیپین توجه زیادی داشته باشند اما ما بازی به بازی پیش می‌رویم و دیدار برابر هر حریفی برای ما دشوار است.
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار